När ditt hjärta brister, laga det med Karlsons klister !

Rolf  ”Råttan” Edberg – stor AIK-profil under 70-talet…

Efter debaclet mot Färjestad BK i måndags så kan det behövas en lite uppmuntrande retro-bild. Vem blir liksom INTE glad av en svartvit bild på Rolf ”Råttan” Edberg ?!?! Skulle möjligtvis vara Klabbe, kanske…

Hur som helst så blir jag löjligt glad över denna bild…

Varför ?!?

Alltså, kolla bara in den underbara sponsorn… Karlsons Klister !!!

ÅBRO, Scandic, Panaxia, Herbalife och allt vad de heter. De bjässarna kommer aldrig att spela i samma division som Karlsons Klister, Gudruns Korv, Favör och alla andra sköna kult-sponsorer AIK haft.

Fast vad vet jag, om tjugo år kanske jag sitter och är överdrivet glatt nostalgisk över säsongen 10/11 när AIK hade ÅBRO som en utav sponsorerna på matchtröjan.

Eller kanske inte.

En annan grej som hände igår (förutom matchen mot Färjestad, att Kent McDonell blev skadad och att halva Kairo demonstrerade mot en stängd Elitserie) var ju att transferfönstret stängde.

Jag trodde faktiskt att AIK skulle presentera ännu en matchotränad slovak minuterna innan midnatt. Men som tur var så hände…

…ingenting.

Jag hade dock en halvhjärtad förhoppning om att AIK skulle skicka iväg Richard Zednik och ta hem Mattias Beck från Mora IK men så blev det alltså inte. Nu vet jag att i alla fall EN person (Hej Jocke Blom) tycker att jag är ute och cyklar på hal is.

Men kom igen…

Kunde man skicka hem brakfiaskot James Milam (efter nio spelade matcher) för två år sedan så kunde man med gott samvete skickat iväg Richard Zednik efter sju spelade matcher. Milam och Zednik påminner om varandra ifall ni frågar mig.

Det ser tyvärr alldeles för OENGAGERAT ut !!!

Roger Melin noterade faktiskt detta i måndags och bänkade Richard Zednik i slutskedet av matchen mot Färjestad BK. Helt rätt !!!

En som dock har förhoppningar om att Richard Zednik kan och kommer att prestera bättre är AIK:s assisterande tränare Gunnar Persson.

I alla fall är det vad Gunnar Persson sade till mediahyenorna på Expressen i tisdags. Jag hoppas dock att Gunnar Persson får rätt, även om det inte känns så.

Visst är det vackert att man (AIK) vill ge Richard Zednik mera tid, men är det elitverksamhet vi håller på med ?! Ska AIK verkligen vara en ”träningsplats” för matchotränade spelare som vill försöka ta sig tillbaka till sina landslag ?!! I så fall kan vi ju skicka Bång, Sandberg och Gynge till Mora IK med en gång och ringa in några 35+ slovaker från Bratislava som tror att de skulle kunna spela sig i form till VM.

Typ så, men nu var visst transferfönstret stängt…

#22 ÄR Mattias Beck, men för tillfället så har Richard Zednik tröja #22…

Återstår att se huruvida Richard Zednik kommer att börja leverera nu i Februari eller om det kommer att lossna i April.

Reflektion…

Vilken glädje kommer AIK att ha av att Richard Zednik eventuellt gör en alldeles strålande insats i VM ?!? Hmmm…

INSIKT !!!

Helt plötsligt så slår det mig att det här är precis samma scenario som med Sebastian Eguren i fotbollen förra året. Fick andnöd nu…

*Återhämtat mig…*

Jag hoppas att AIK framledes satsar på egna produkter. Hellre en mindre meriterad men MATCHTRÄNAD forward från J20-laget som GER ALLT FÖR AIK än någon som försöker spela sig i form för att det primära är att vara i form till en VM-turnering.

Avslutningsvis…

När jag tänker efter lite…

Jag sågade ju faktiskt Lucas Lawson DUKTIGT jäms med fotknölarna efter bara några matcher och vi vet ju hur det slutade… 😉

Så, om Richard Zednik händelsevis skulle bli den spelare han BORDE VARA så kommer jag givetvis att ta åt mig äran eftersom jag ”sågade igång honom”. Det har ju fungerat förr…

12 Responses to När ditt hjärta brister, laga det med Karlsons klister !

  1. Brynäsredaktionen skriver:

    Hmm, heter inte ”Råttan” Rolf i förnamn?

  2. Limewood skriver:

    Såga vidare Prozac, snart har du lyft hela Gnaget. BTW vi behöver backar!

  3. BankOnPlank skriver:

    Du håller vad du lovar ser jag:D
    Korv, Öl, Klister och kastruller – Det är fan AIK haha

  4. Marran skriver:

    Vem får chansen att spela med Zzzednik och Rasti imorrn om Kenta blir borta? Eller om jag omformulerar mig, vem får den (o)tacksamma uppgiften?

  5. Webmaster skriver:

    .
    jag kan för mitt ynkliga liv inte förstå tjusningen med en bild på
    Rolf ”avsluta karriären genom att spela upp hammaby i elitserien” Edberg.
    .
    Vän av oordning noterar att jag skriver spelade upp hammarby och inte spelade UR hammarby ur Eliten vilket han ju var med och gjodre året efter..
    .
    Då var ju karriären redan över ….
    .
    Tilläggas bör att vraken slutade som absolut sista lag med blott 9 poäng på 36 omgångar…
    .

    • PROZAC skriver:

      Webmaster / Klabbe – Jag visste att denna bild skulle få igång Din blodcirkulation. Jag har gett Dig ett år till av liv (vånda och ångest) och ser fram emot ett tack i form av skjuts ner till Linköping med SKÅ IK:s monsterbil.

      F.ö. så ser Rolf ”Råttan” Edberg geniunt Bajen ut på bilden… 🙂

  6. Ulrik skriver:

    Råttan var en härlig profil, men inte bara på 70-talet, han var även med i guldlaget -82. Det året bildade han kedja med Mats Ulander och Ulf Rådbjer.

    Sen måste jag säga att den kvinnliga vakten bakom AIK-båset har blivit lite väl uppskriven, ok hon ser bra ut men inte så bra som det antytts här på forumet.

    • PROZAC skriver:

      Ulrik – Råttan var indeed en härlig AIK-profil !!!

      Vad gäller den kvinnliga vakten så är det väl så att alla har olika smak. Tur är väl det… 🙂 Skulle i och för sig vara stor humor om hela Hovet satt och spanade efter en och samma kvinna…

Kommentera

