Bloggtorka ?

Numera materialförvaltare i Brynäs IF…

Ja, jag fick den frågan per sms igår (onsdag) av en vacker läsare… Säkert är det flera av Er där ute som undrar samma sak. Well, så här är det… Jag hänger inte med ibland när livet håller konstant 184 km/h.

Vad har hänt sen sist (söndags) då ?

Jo, AIK gick och vann mot HV71 med 3 – 2. Något som jag faktiskt inte hade några större förhoppningar om. Det är så skönt att ha fel ibland…

😉

Två dagar senare så lyckades AIK även med att ”råna” Brynäs IF på två poäng uppe i Gävle. Hej Ståhlgren !!! Ha ha ha ha !!!

Sedan har ju även Roger Melin förlängt sitt kontrakt med AIK. Som Ni märker så händer det massor av saker medan eran favoritbloggare ligger på golvet och kippar efter luft.

Men nu är jag här… IGEN !!!

Tänkte börja med Roger Melin. Att Roger Melin förlänger med AIK gör mig riktigt glad. Ja, jag kan bli vansinnig över de gånger han står i båset och sover. Det ser faktiskt ut som det ibland… Men Roger är Roger och inte Niklas Wikegård, det är bara att acceptera. Hur som helst så har Roger Merlin gjort ett kanonjobb med AIK sedan han kom till klubben och jag är övertygad om att det är helt rätt att Roger Melin får fortsätta med sitt lagbygge. Med en ny tränare så ”börjar man om” på ny kula med nya idéer, filosofier m.m. som ska förankras o.s.v.

 

Tränaren med luggen i nacken
– Timo Lahtinen

Just ja, reflektion… Nästa säsong blir ju Roger Melins fjärde i AIK. Senast AIK hade en huvudtränare längre än tre säsonger måste ha varit… när Timo Lahtinen hade hår på hela huvudet. Vet att det finns en lista på AIK:s tränare/ledare genom åren någonstans på http://www.aik.se, men jag hittade inte den listan när jag letade nu.

Får återkomma…

Fast är det någon som vet vem som senast tränade AIK längre än tre säsonger så får Ni gärna höra av er. Jag tippar på att vi måste gå tillbaka ända tillbaka till 70/80-talet för att hitta DEN tränaren…

Nåväl…

Något lite off-topic, men jag måste bara nämna Alexander Milosevic. Alexander Milosevic är fotbollspelare i Vasalunds IF och räknas till en av de hetaste talangerna inom svensk fotboll. Tidigare i vintras så vägrade han ju provträna med äckel-dif… och i dagarna gick han ut i media och deklarerade att AIK är den enda klubben han vill spela i. Detta i ett läge när övergångsförhandlingarna mellan AIK och Vasalunds IF brakat ihop.

F*cking love it… Det EXISTERAR fortfarande klubbkänsla i små portioner och det är väl därför som man fortfarande orkar bry sig och vara supporter i en värld som till 99 % består av fullblodsprostituerade.

Blev lite fotboll där, men kunde INTE låta bli…

Hmmm, vart var jag ?!?!

I tisdags var jag i alla fall i Läkerol Arena och såg Brynäs IF – AIK. Matchen var katastrofalt usel så efter ett tag började jag faktiskt spana efter sexiga babes i vaktuniform. Det fanns inga sådana…

Som tur var så räddades kvällen av Rastislav Pavlikovsky och Jonas Liwing. Efter matchen var jag ner till omklädningsrummet för att ställa några frågor för AIK:s hemsidas räkning. En av sakerna som jag reagerade direkt på var musiken i AIK:s omklädningsrum.

Den var rent ut sagt… CRAP !

Vet inte vad som spelades eller vem av spelarna som hade ansvaret, men jag fick i alla fall en flashback till försäsongen 94/95 då jag och Stefan ”SA” Andersson lurade in oss i AIK:s omklädningsrum innan en träningsmatch ute i Järfälla.

DÄR och DÅ spelades Prodigy – No Good (Start The Dance)

…och DET var musik, adrenalin, tempo !!!

Hmmm, jag tror jag rundar av dagens inlägg HÄR och NU innan det blir en allt för avancerad resa in i musikens värld. Ska dock genast leta rätt på CD:n med Prodigy – Music For The Jilted Generation och dra igång spår 11 till 13.

Match mot Luleå HF om mindre än 30 minuter, mina förhoppningar är lika höga som inför HV71. Det bådar ju gott som Ni alla förstår. 😉

Säger bara…

Start The Dance !!! FORZA AIK !!!

17 Responses to Bloggtorka ?

  1. *L* skriver:

    Jag säger först bara.
    Hurra för gnaget! 🙂
    2-1 mot Luleå…

    Ja just det,jag började undra vart du tagit vägen…ordningen är återställd.
    Ett mail är antågande 🙂

    • PROZAC skriver:

      *L* – Underbar vinst ikväll !!!

      Ja Du… Jag har själv undrat var jag varit den här veckan 😉 På lördag är jag på Hovet igen i alla fall… Tror jag, hoppas jag… Ser fram emot mail, alltid kul att få mail från *L*.

  2. Brynäsredaktionen skriver:

    Hmmm, får väl svälja mitt dåliga och partiska förlorarskap och gratulera Dig då…

    Fast plåstret på såret ikväll smakar ändå mumma! 🙂

    Pettersson ja – kul att se lite tvärtom för en gångs skull då. Vi har ju annars vant oss vid ex-Brynäsarna hos Er med sin bästa tid bakom sig…ja, utom eventuellt Nollan kanske.

    • PROZAC skriver:

      Brynäsdiktatorn – Ja, det var väl trevligt att Ni slog Färjestads BK. 🙂 Nu kanske Du kan vara glad i 48 timmar i alla fall…

      Mattias Pettersson ja, han hade sin karriärtopp i AIK under tre säsonger. MP var stor favorit hos oss supportrar på gamla sektion C33. Egentligen är det tragiskt att det är han som tvättar Dackells bruna kalsonger och inte Micke Sundlöfv. I en rättvis värld hade rollerna varit de ombytta. Men, men…

      • Brynäsredaktionen skriver:

        Haha, som Du ser så är BIF duktiga på att återanvända gamla gnagare i roller som passar dem perfekt!

        Höjdpunkten i MP:s karriär torde ändå vara när han släpper klubbor och allt annat han släpar på och ger sig in i en fajt i spelargången mot Andreas Jämtin (en annan fd gnagare) för att försvara sin sportchef!

      • PROZAC skriver:

        Brünäsredaktionen – Höjdpunkten i MP:s karriär blir den dagen då han tar en av alla klubbor och klyver Micke Sundlöfvs skalle för att sedan sätta sig på tåget ner till Sthlm och börja jobba för AIK igen…

        Vi ses i Nacka Ishall ikväll… 😉

  3. BankOnPlank skriver:

    Kör Luleåklacken fortfarande ”1, 2 Lule hockey!” som enda ramsa?

    Väntar fortfarande på en utvärdering av Svensson. 🙂

    • PROZAC skriver:

      BankOnPlank – Senast jag var i Delfinen (i december förra året) körde Luleåklacken någon form av bojkott, när de sjöng så handlade det mest om sprit, enar och väldigt lite hockey…

      Vad gäller Fredrik Svensson så vill jag ge honom några matcher till innan jag gör någon form av utvärdering, eller var det Jimmie Svensson Du menade ?

      • BankOnPlank skriver:

        Fredrik Svensson. Ok jag väntar så gärna! 😀

        Jimmie Svensson? Du vet för mycket om hockey. 🙂

  4. *L* skriver:

    Bye the way…you got mail 😉

  5. BankOnPlank skriver:

    Vi vill se Foppa vinka, vi vill se Foppa vinka! 😀

  6. Adam K skriver:

    Får man fråga vad Råttorna ätit? De har ju försjutton överraskat på sistonde, har de druckit red bull?

    Grattis, Hv kanske vljer AIK i ett slutspel hihi

Kommentera

