RETRO DE LUXE – 1978 Part II


AIK mot Skellefteå AIK på Hovet ikväll. Tyvärr så kommer jag bli kvar hemma eftersom jag fortfarande mår som ett f*cking bajenvrak. 😦 Som tur är så finns ju alltid SR:s webbradio, så jag kommer kunna följa matchen invirad i min AIK-fleecepläd.

Nåväl, nog med mitt hälsognäll…

Fram tills nedsläpp får Ni njuta utav dessa underbara retro-bilder från 1978. Även dessa bilder kommer från Ståhlis på Brynäsredaktionen.

Alltså, kolla in… AIK:s gula bortaställ !!!

När jag träffade våran ordförande i Liljeholmen för en och en halv vecka sedan så pratade vi bland annat om ett eventuellt tredje-ställ. Planer (eller idéer kanske är mera korrekt) finns faktiskt på ett sådant, men jag tänker inte avslöja vilken basfärg eller design man har funderingar kring eftersom ingenting är spikat.

Med tanke på att ingenting är spikat men ändå planer finns så vill jag lobba för ett 70-tals inspirerat tredje-ställ i gult, med sjärnor, svart mönster och mer än gärna Favör-blaffan på ryggen !!!

Vad säger Ni ? Visst vore det lite coolt ?!?!

*host, harkel, slem…*

DET FINNS BARA ETT AIK !!!

FORZA GNAGET !!!

14 Responses to RETRO DE LUXE – 1978 Part II

  1. Brynäsredaktionen skriver:

    Mest cred måste man ändå ge till Bosse Karlssons målvaktsmask! 🙂

    • PROZAC skriver:

      Ha ha, absolut !!!

      Tänk om någon keeper kunde våga vägra dagens moderna design på sin mask. Att de inte kan köra med äldre modeller är ju tyvärr reglerat enligt det reglemente som styr över vad som kan anses som godkänd utrustning…

      Baaah, löjligt egentligen. Kunde Honken stå utan mask borde Viktor Fasth klara sig med en tunn Jason-mask… 😉

  2. Adam K skriver:

    Skillnaden dock är att man skjuter bättre idag. fråga Tellqvist då han spelade för DIF som fick en puck på huvudet=)utan hjälm.

  3. Marran skriver:

    Jag har sagt det förut och jag säger det igen, det är bara så jävla bittert med straffar.

    Vi tar med oss allt det som var bra idag och kör över SSK på torsdag och som någon skrev på GF: ”Spelar vi så här bra i kvalserien så finns det inget lag som kan placera sig högre än AIK”. Kunde inte sagt det bättre.

    God natt.

    • PROZAC skriver:

      Marran – Ja, jag vet inte vad jag ska säga… Men först och främst. Man ska inte tappa 3 – 1 och 4 – 2 !!! Sedan ska givetvis inte Tobbe slå straffar ö.h.t.
      Vad gör han i AIK egentligen, HAN borde vara i Mora och Beck på Hovet… Redan där är det ett grovt fel begånget. Men, men…

      Vad gäller Kvalserien så är jag livrädd och det borde alla andra också vara. Jag blir helt paff när jag hör folks reaktioner om att det är lugnt och att Allsvenskan är sämre i år. Vilket bullshit… Har alla glömt !?!?! AIK ligger sist i Elitserien och vi har hybris inför Kvalserien. Det kommer att straffa sig med den attityden.

      I Kvalserien finns inga regler eller naturlagar, det VET man om man ÄR någorlunda ITK.

      I Kvalserien upphör all logik…

      Har alla glömt bort det redan ?!?!

      Det skrämmer mig…

      • Marran skriver:

        3-1 och 4-2 får man så klart aldrig tappa men vi får heller inte glömma vilka vi mötte ikvällens match. Jag tycker att SAIK hade sitt absolut bästa lag ikväll, trots avsaknad av Fredrik Lindgren, och laget parkerar på en andra plats i tabellen. Med den vetskapen och att sen att gå ut respektlöst och spela ut så som laget gjorde i första perioden är enastående. Var SAIK så dåliga eller var vi verkligen så bra?

        Men sen kommer rädslan att förlora ikapp viljan att vinna och det märktes tydligt. Det är en viktig detalj som måste bort, bort, bort. Det gäller att skapa en vinnarmentalitet istället för att hela tiden slås av tanken ”hur fan skulle det se ut OM vi förlorade det här nu?”. Då skjuter man sig själv i foten och kan lika gärna lägga ner hela verksamheten för resten av säsongen. Det är också därför vi tappar 3-1 och 4-2 också.

        Sen att Tobias Ericsson lirar är så klart en gåta. På samma sätt som jag kan tycka att det är en gåta att Daniel Rudslätt får spela. Finns det någon i laget, eller i elitserien för den delen, som kletar och slarvar bort puckar mer än den killen? Jag har svårt att se Rudans storhet, visserligen kan han fungera bra i en checkingline/defensiv lina med Blomdahl och Rasti, men med puck är han verkligen inte begåvad och bjuder på alldeles för mycket. Laget går att diskutera om och om igen till dagen vi dör, men jag är helt enig om att Tobbe borde lämna sin plats till förfogande för Beck.

        Sen när det gäller kvalserien så är jag självklart livrädd för den men det jag glömde skriva i mitt tidigare inlägg var att det är långt kvar och många poäng att spela om. Tar vi med oss det som var bra ikväll och fortsätter tugga på så kan vi faktiskt slippa en eventuell kvalserie. Så bra var vi stundtals ikväll. Timrå och SSK tycker jag, så långt, är självklara kandidater att spela en kvalserie, AIK och Frölunda på förnyat kontrakt och resten orkade man inte bry sig om. Och givetvis fruktar jag kvalserien, det borde alla göra som du skriver och det var nog bra att du påminde mig om hur jobbigt det verkligen är.

        Men för att vi ska lyckas skapa en vinnande mentalitet i dom sista 17 matcherna och undvika kvalserien, vilka spelare, tycker du, måste lyfta sitt spel ett snäpp? Vilka detaljer måste bli bättre?

      • PROZAC skriver:

        Då Roger Melin en gång i tiden sagt att han INTE tittar i tabellen… se LÄNK. …så hoppas jag på att Roger Melin FAKTISKT tittar i tabellen idag, imorgon och fram till och med Mars.

        Om den lilla detaljen är ”fixad”, ja DÅ är det lugnt…

        Sedan kan man ju alltid drömma om att Pelle Bäckman skulle kliva in och ”gästcoacha” i båset, dra ur naglarna på vissa icke-producerande spelare och leva rövare. Men det är en våt dröm som sagt…

  4. BankOnPlank skriver:

    Min värsta mardröm är att bli utslagna av ett lag som heter vajpärs. Jag vet inte om jag kan leva med en sådan förnedring. Det är för fan inte ens häftigt på en bil!!!

    Slutligen.
    1.Tärnström… Seriöst..
    2. Samer är snabbare än djyrgyrdare.

    • PROZAC skriver:

      BankOnPlank – Vajpärs, förnedring, bil ?!?!

      1. Mmmmm…
      2. Samer är dessutom intelligentare än djyrgårdare.

      • BankOnPlank skriver:

        Hockeyvärldens töntigaste namn och märke. Tänk dig bara… Fy fan jag får ångest bara jag tänker på det. Utslaget av ödebro vajpärs.
        Vill egentligen bara säga att jag är livrädd för en kvalserie.

      • PROZAC skriver:

        BankOnPlank – Njae, hockeyvärldens töntigaste namn måste ju ändå vara… Columbus Blue Jackets.

        ”Eeeh, jo jag håller stenhårt på de blåa jackorna !!!”

        RIDÅ !!!

        Till och med Örebro Vipers kommer undan där, sorry…

  5. Webmaster skriver:

    .
    DAGENS BÄSTA RAPPORTERING FRÅN MATCHEN:
    .
    ”Skellefteå vann på straffar
    Sport 18 jan 22:06
    AIK förlorade hemmamatchen mot Skellefteå AIK på Hovet under tisdagskvällen. AIK hade ändå en fördel när en videogranskning av en stoppad puck i Skellefteåmålet dömdes som mål. Matchen slutade 5-4 efter straffar, rapporterar SR Radiosporten.”

Kommentera

