VIRUS DE LUXE…

Ja, alltså… Sedan i torsdags har jag varit helt ur spel. Däckad med feber som pendlat mellan 38 – 39 grader, lägg till en riktigt oskön värk i varenda led som finns i kroppen, samt extremt jobbig hosta.

Där har ni mitt hälsotillstånd de senaste tre dagarna…

Givetvis måste jag smittats med något dif-svin-virus i tisdags, kan inte få ihop det på annat vis. Nu är jag bara uppe lite kort för att meddela Er detta så att Ni inte tror att bloggen gått i graven eller att jag gått in i en mega-depression efter derbyförlusten.

Det senare skulle i och för sig vara fullt logiskt då AIK:s insats i derbyt gjorde mig riktigt deprimerad, men jag får återkomma till det.

Nu ska jag göra lite kamomillte med honung och whisky, lägga mig i sängen igen och följa AIK – Frölunda HC på www.sr.se.

Förhoppningsvis är undertecknad på fötter igen tills tisdagens match mot Skellefteå AIK. Kanske har även bloggen kravlat sig upp ur sjuksängen tills dess.

Vi får se…

 

22 Responses to VIRUS DE LUXE…

  1. Adam K skriver:

    Hej, först du är ej det jag hade tänkt skriva men eftersom du va först på min lista eftersom ditt nam är på A =) på min länklista så börjar jag här.

    Försöker helt enkelt skapa kontakter för just våran passion till ishockey, själv är jag dålig på detta men ska förbättra mig….

    Jo en sak till med tanke på virus som du skriver om akta dig på ”virus” Lindberg, ettrig norrlänning=)

    • PROZAC skriver:

      Hej Adam K…

      Vet inte om jag förstår mig på Ditt inlägg, har Du också feber kanske ?!?!

      Hur som helst så är passion för ishockey bra…
      och Virus Lindberg tror jag är ett ”bra” Virus…

  2. BankOnPlank skriver:

    Krya på dig!!!

  3. Jeanette skriver:

    Och jag som väntade med matchpgm och vip-acces i högsta hugg. Men då får jag skicka en varm krya på dig kram och så hoppas jag vi syns på Tisdag.

    • PROZAC skriver:

      Hej Jeanette… Vad snäll Du är !!!

      Kramen värmde… 🙂

      Som det känns nu är jag tveksam om jag kommer kunna gå imorgon med. Känner mig som u-båten Kursk… sänkt de luxe. Fast det är ju 24 timmar kvar…

  4. Marran skriver:

    Krya på dig! Jag köpte f.ö. biljett till sista derbyt igår. Jag åker från Oslo till Stockholm för att bevittna det på plats och hoppas, hoppas på en revansch size: grande. Även om vi skulle åka ur Elitserien i år men vinner mot dif i tre matcher av fem så skulle det på nått vis ändå kännas okej. Konstigt kan tyckas, men så är det.

    • PROZAC skriver:

      Marran – kan bara hålla med. Vi har satt dif på plats och skulle vi göra det en tredje gång så skulle jag också kunna ta en degradering. Fast givetvis så hoppas jag att AIK stannar kvar och petar ner dif till underjorden förr eller senare.

      Oslo ?!?! Coolt, det är möjligtvis inte Reverends Fist som bytt nick ?

      • Marran skriver:

        Nä, det är inte Reverends Fist som bytt nick, hehe. Jag är en egen produkt.

        Det jag inte förstår är hur jag missat denna blogg, det känns lite pinsamt, men på samma gång så känns det som att jag hittat hem. Jag följer det du skriver frenetiskt och kommer så göra i fortsättningen också. Nu, andra perren mot SAIK, efter en bländande första period. En av dom roligaste jag sett på länge, kanske på hela säsongen.

      • PROZAC skriver:

        Marran – Jag tänkte så här. AIK:are + Oslo… det måste ju vara Reverends Fist som vaknat till liv. Nu var det tydligen inte så… Men, Du kanske vet vem det är ?!?! Om inte så kan jag upplysa om att Ni är två AIK:are i Oslo… minst.

        Kul att Du hittat hem. 🙂 Känns riktigt kul att höra… En av idéerna med denna blogg är att den skall ”fortsätta” där AIK:s officiella HEMsida slutar. Här ska man känna sig just HEMMA, sådär ”skönt-HEMMA” så att man kan släppa en brakskit helt ogenerat. Här skall Du hitta sköna retro-grejer om AIK Hockey eller sågningar av f.d. AIK-spelare som Du trodde Du hade förträngt. Lika självklart som mjölken i ditt eget kylskåp så kommer Du få subjektiva åsikter om AIK:s framfart. Och så bjuder ju bloggen även på AIK BANDY, bara en sådan sak !!!

        Typ så.

        Marran, hur som helst… VÄLKOMMEN HEM, välkommen till AIK är hockey, hockey är AIK !!!

        PS. Scheisse…nu reducerade Rip-Off till 3 – 2.

  5. *L* skriver:

    Hemska virus…
    Matchen som spelades nu i Söndags var ingen höjdare.
    Krya på dig så syns vi på Tisdag 🙂

    you know who 😉

    • PROZAC skriver:

      *L* – Tackar… Tyvärr så mår jag fortfarande som Torsten Flink efter en helkväll på Cafét. Kanske värre än så till och med…

      Som det känns nu är det tveksamt om jag går på hockeyn imorgon… Febern har börjat släppa dock.

      Matchen lät bättre än vad den var på radio… He he. Man skapar ju matchbilderna i huvudet, och så snabbar man upp farten också 🙂

  6. Webmaster skriver:

    .
    MIRANDANALLE ???
    .
    Dra ballen i gruset…
    .
    Nu duger inte en ridderwallare:
    ”jag gjorde det som en kul grej”
    .
    Gör om gör rätt.

  7. Adam K skriver:

    Hej igen, hmm blev lite fel där=)

    Min tanke var att berätta för alla mina länkar att jag skulle föröska ta upp kontakten med er alla, men sen insåg jag att varför berätta , bättre att göra det, du vet Fotbolls VM slogan 1998 ”just do it”=)
    Ha det bra, faktsikt är jag lite förskyl, kanske HIV med tanke på dte lag jag håller på??

    • PROZAC skriver:

      Adam K – Okej, det är ju alldeles lysande… Vad ska vi göra sen ? Störta Hockeyligan ?!! Rensa ut alla dif-parasiter från förbundet ?!?! Jag är på. Som Du skrev. Just Do It.

  8. Adam K skriver:

    Hmm?? Lät som ett ”samla ihop gruppen tal”.
    From bottom from the bottle”.
    Först, vilka vi?
    Jag personligen är dålig på kontakt , med kontakt i detta syfte, kommentera andras bloggar. Då jag väl gör det är det ofast en kritiskt inlägg på nåt. Så menade jag, fast störta hockeyligan? Hmm nää, det andra nää, däremot skulle man kunna höja kravet på ligan och kräva mer från klubbarna att de som med halvfart i backchecking åker automatiskt ner till lagets farma klubb i allsvenskan, om inte hamna i Mexicos serie som är Hot=)

  9. Webmaster skriver:

    .
    Vem/vad fan är adam K ??
    .
    känns som en korsning mellan kribba,tofsen och Tyrbaj
    .
    vad menar han egentligen ??

    • PROZAC skriver:

      Adam K är bloggosfärens egen Carl Bildt… Det är han som knyter kontakter och bygger broar mellan efterblivna folkslag i djungeln (dif), våldsamma arabstater (SSK), radikalkristna (Hv71) och även oss normala lirare (AIK).

      Vet ej vad han menar, men jag tror att han vill alla väl !!!

  10. Adam K skriver:

    Glöm det, förvirrar bara , rätt vill alla väl.

    • PROZAC skriver:

      Det är coolt Adam K !!!

      Att vilja alla väl är en hedervärd och bra egenskap !!!
      Bara så länge Du exkluderar samtliga äckel-difare från det…

Kommentera

