Vad är det Du egentligen vill säga ?!?


En bild, så många känslor… Brukar titta igenom mitt bildarkiv med jämna mellanrum. Samtidigt som man reser genom tiden så åker man berg och dalbana känslomässigt. Det heter ju att en bild kan säga mer än tusen ord. Så sant… Men en bild kan även väcka frågor.

Jag har tittat på denna bild många… många gånger.

Kvalserien 2010, AIK vs. Rögle BK hemma på Hovet. Matchen har precis gått åt skogen och Rögles tränarduo Pelle Svensson och Björn Hellkvist har fått påhälsning nere i båset. Just i detta ögonblick jublar mediahyenorna runt om i landet, kanske går det i byxan för Lasse Anrell. De som dömer ut böter till AIK jublar också, för här ska det minsann läggas till en massa nollor på bötesbeloppet.

Senast jag kollade på bilden så fastnade min blick på något helt annat än stjärnskottet som kostade AIK en massa skriverier och pengar. Blicken fastnade på Rögles materialare…

Hade aldrig reflekterat över det tidigare, men materialförvaltaren står och kramar sina klubbor som om det vore hans familj. Kanske trodde han för ett ögonblick att det var en lite för entusiastisk souvenirtjuv som stormade båset ? Kanske tänker han att tränarna får klara sig själva, jag har i alla fall räddat klubborna ?

Kanske tänker han bara… What the f*ck ?!?!

Blicken vandrar tillbaka till grabben som är fullt fokuserad på att attackera Rögles tränarduo. Många frågor, men egentligen bara en…

Vad är det Du egentligen vill säga ?!?

8 Responses to Vad är det Du egentligen vill säga ?!?

  1. Brynäsredaktionen skriver:

    Hmm, jag gissar –

    ”Hallå där, grabbar – jag letar efter min plånbok som jag tappade här någonstans när SSK var på besök senast”.
    😉

  2. *L* skriver:

    ”låt de där ”monstrena” i gula västar ta hand om honom men kommer han hit ska jag minsann klubba till honom”

    ”För jag har hahaha, fångat in allihop!”
    Nöjd och belåten…

    • PROZAC skriver:

      🙂 Ha ha…

      Sedan kan man undra vad han med handen på båsdörren tänker, han verkar lite väl avslappnad i hela situationen. Varför har inte han flytt i panik liksom ?!?!

  3. *L* skriver:

    Hahaha!
    Med en materialare och ett gäng klubbor ivägen så kom de ingenstans men de verkar inte riktigt förstå vad som händer då det går så fort.
    Så mycket adrenalin i den här bilden 😉

    • PROZAC skriver:

      Kameramannen tänker med största sannolikhet…

      ”Fy vad skönt att jag slapp filma det där ABC-reportaget om pensionärerna på Servicehemmet Blåbäret, det här är ACTION !!!”

Kommentera

