Goliat vs. David, 8 – 2

AIK blev duktigt överkörda mot HV71 igår, ungefär som här på bilden…

Alla vet att under kan ske, att en underdog kan få en favorit på fall och att David faktiskt kunde besegra Goliat… Det var i alla fall något sådant jag hoppades på när jag slog mig ner på min stol i Kinnarps Arena igår.

Men jag hann inte ens fisa in min stol innan det stod 3 – 0 till HV71, så snabbt gick det nämligen för Goliat att dra sitt svärd och hugga huvudet av David. Visst… AIK försökte med att ta en Time-Out och även byta målvakt, men då var Goliat redan på väg att höja svärdet ännu en gång för att hugga sönder kroppen i småbitar också.

Som tur var så räddade Klabbe OCH kvinnligt sällskap en del av kvällen, utan dem så hade jag förmodligen borrat ett hål i isen på Vättern och lagt mig på botten för att sova en längre period.

Men som tur är så sitter eran favoritbloggare hemma i Stockholm igen, i värmen och tänkte bjuda på tre reflektioner från matchen igår…

  • Efter HV71:s 3 – 0 mål var endast EN AIK-spelare fram till Björn Bjurling och peppade honom, nämligen Eric Norin. Det gjorde mig både glad och irriterad. Varför skrinnade inte flera spelare ner till Björn Bjurling och peppade honom !?!? Det tycker jag är det minsta man som spelare kan göra efter att  ha lämnat sin egen keeper i sticket så som man gjorde igår…
  • Niklas Lundström fick göra debut igår i och med att man bytte ut Björn Bjurling i paus. Niklas gjorde faktiskt en hel del sköna räddningar, men var som sagt ändå totalt chanslös eftersom HV71 var flera klasser bättre. Hur som helst så är det alltid kul att få se en egen produkt få chansen.
  • Det här med att ALLTID tacka sina supportrar efter en match verkar vara något som AIK-spelarna borde lära sig.Den ENDA spelaren som tackade den lilla AIK-klacken i Kinnarps Arena igår var Patric Blomdahl. Okej, att man bara vill ut i omklädningsrummet efter en 8 – 2 förnedring, men lite mera uppskattning borde spelarna kunna visa. Utan supportrarna skulle de vara golvläggare, målare eller taxichaufförer… på heltid !

Nog om matchen igår, imorgon spelar AIK borta mot Linköpings HC och jag hoppas att David plockar Goliat och avslutar med att styckmörda honom de luxe. Vore trevligt, eller något sådant…

Avslutningsvis, lite off-topic…

Idag var det ju tänkt att vänsterprasslaren Stefan Gråhns skulle spela för Leksands IF i bortamatchen mot IK Oskarshamn. Tyvärr så blev det inte så eftersom Tommy Salo gav Stefan Gråhns ledigt ikväll. Vilka kycklingar !!! Fast egentligen är jag inte förvånad, alla vet att Stefan Gråhns hade fått åka hem till Leksand i likbil om han hade spelat matchen. Nu återstår bara å se vilken av Leksands IF:s spelarfruar som ploppar ur sig en unge om exakt nio månader.

Nedräkningen har börjat…

2 Responses to Goliat vs. David, 8 – 2

  1. BankOnPlank skriver:

    Du glömde en sak 🙂

    En David Engblom! Det finns bara en David Engblom!!! Eeeeeeeeeeeeeeeeen David Eeeeeeeeeeeeeeeengblom!!!!

Kommentera

