Our new arrivals…

Igår blev det klart att Björn Bjurling ”kommer hem” till AIK. I och med att AIK och Vesa Toskala valde att gå åt var sitt håll så behövde AIK en ny back up till Viktor Fasth. Valet föll på Björn Bjurling som hyrs in från Brynäs IF under december månad. Undertecknad har noterat att det är blandade reaktioner ute i supporterleden över denna värvning.

Jag har ingenting emot Björn Bjurling (förutom det jag skrev tidigare om Björn Bjurling i sektionen Ultimate Hockeywhores) utan tycker att att det är helt rätt av Anders Gozzi att plocka in honom på lån. Det jag DÄREMOT reagerade på var Björn Bjurlings uttalande till AIK:s hemsida om att han varit tokgnagare sedan han var 4 år gammal.

Nej, Björn Bjurling… Du är tyvärr INTE tokgnagare !!!

Hade Du varit tokgnagare så hade tre säsonger i äckel-dif varit en omöjlighet. Visst kan man göra snedsteg i livet som att dra hem ett risigt ragg, köpa en dålig bil eller låta sig luras av AIK Fotbolls locktoner om hur bra det är att ha säsongskort på Västra.

Men, tre säsonger i dif som tokgnagare ?!?!

WTF ?!?!

Det är ungefär som att Sverigedemokraternas Jimmy Åkesson skulle börja tala sig varm för alla negrer och araber ute i Norsborg och Alby.

Ja,ja… Kanske är det så att jag överreagerar, men jag har varit i obalans ända sen i måndags då den sexiga vakten på A24 var försvunnen.

Jag är helt säker på att Björn Bjurling är AIK:are i hjärtat, men hade han varit tokgnagare som han själv utger sig för att vara så hade han likt Daniel Bång tagit direkt avstånd från äckel-dif och aldrig dragit på sig deras vidriga färger och ännu vidrigare klubbmärke.

Hur som helst, jag är inte den som är den. Jag vill säga ett varmt och uppriktigt VÄLKOMMEN HEM till Björn Bjurling.

Avslutningsvis så har AIK även förstärkt på backsidan…

Fredrik Svensson med ett förflutet i Hammarby IF Ishockeyförening (döda och begravda 22:a april 2008), Luleå HF, Södertälje SK m.m. har fått ett try-out kontrakt. Ska bli intressant å se om Fredrik Svensson tar en plats. Jag tror faktiskt att han gör det eftersom han är en spelartyp som inte alltid syns, men som gör ett enormt defensivt jobb. Allt hänger ändåpå i vilken form han är i…

Just det, ja… För att bringa någon form av struktur på bloggen så har jag skapat ännu en ny kategori.

Bajensvin… Hasch & Kokain !!!

På så vis blir det enklare att hitta sådant man kan skratta åt, eller annat som är relaterat till den smutsiga kvartersklubben Hammarby IF Ishockeyförening som inte längre existerar.

5 Responses to Our new arrivals…

  1. BankOnPlank skriver:

    Det finns en annan man i AIK som precis som BB sålt sin själ. En man som tillslut hittade hem. Den mannen kan man ibland se i AIK:s bås. Hans namn har jag förträngt, men jag vet att vi sjöng om honom när jag var yngre.
    Nu vill ingen uttala hans namn.
    Poängen jag försöker komma på är att BB aldrig någonsin kommer heta något annat än BB. Planket kommer förbli orört när han presenteras.

    Fredriks Länk är fel förresten. Den länkar till BB.

    Underbar ny kategori också!

    Fortsätt så!!

    • PROZAC skriver:

      BankOnPlank – Jag tror att jag vet vem Du menar, men jag tvingar mig själv att tänka på James Milam istället.

      Länken kommer jag givetvis att korrigera, samt ett stavfel som jag noterat.

      Vad gäller den nya kategorin så kommer jag gå igenom alla blogginlägg och uppdatera deras ”etiketter”… Kommer även lägga upp en fin bild som är både Bajen och AIK-relaterad.

      STAY TUNED, för jag kommer fortsätta…så.

  2. Brynäsredaktionen skriver:

    OK, den gode Björn kanske inte innehar klubbkänsla då han har bytt ganska ofta, dock ratad minst två gånger. Vad man däremot kan slå fast är att han har en lagkänsla av rang! Där han är för tillfället d.v.s. den klubb han just nu representerar är han lojal mot in i det sista och det ska han BIG cred för! Önskar honom dock olycka till under två speciella dagar – 25 jan och 22 feb, you know why!

  3. PROZAC skriver:

    Ståhlis – jag ifrågasätter uttrycket tokgnagare…

    Visst kan Björn Bjurling ha klubbkänsla, dock tror jag att den s.k. klubbkänslan kan variera.

    Säger man att man är tokgnagare så borde man ha maximal klubbkänlsa… Och då spelar man aldrig för äckel-dif !!!

Kommentera

