Så här ligger det till…

Det var inte bättre förr, AIK förlorade mot Brynäs IF även hösten 1979.

Bakom AIK:s spelarbås så brukar det match efter match stå en blond sexig vakt. Vakten som jag tyvärr inte vet vad hon heter brukar stå där och spana upp mot A24 så att vi elitsupportrar inte jublar och härjar för mycket när det INTE är POWERBREAK !!!

I paus när vi füllon ramlat in på Hovets Hörna så brukar hon eskortera Roger Melin till och från båset.

Jag tror varenda grabb på A24 vet vem jag menar…

Hur som haver så noterade jag idag, innan matchstart att hon (vakten) inte var på plats. Och redan då förstod jag att matchen var körd.

Vi hade kunnat skicka in 20 st ultradopade Daniel Bångs mot Brynäs IF, det hade inte fungerat i alla fall. Cirklarna var redan rubbade och Brynäs IF kunde promenera hem segern på Hovet ikväll.

Efter matchen sade Roger Melin att det här var säsongens sämsta match. Roger har så rätt, inte ens ölen på Hovets Hörna smakade som den skulle ikväll. Och när man desperat flackade med blicken för att hitta något att vila ögonen på (för att slippa se tragiken på isen) så fick man tillslut nöja sig med att flukta på Jojje i bygghjälm.

RIDÅ…

Efter matchen så meddelade Vesa Toskala (som för övrigt stod i mål ikväll) att han lämnar AIK. Det blev bara två matcher (eller två förluster om man hellre vill se det så) i AIK för Vesa Toskala och vi tackar för visat intresse. Enligt Marie Hallmans eminenta blogg så är en ersättare redan klar, och vem denna ersättare är kommer att presenteras under tisdagen. Tim Thomas eller Sam Lindståhl, jag skiter i vilket.

Det viktigaste är att våran skönhet till vakt kommer tillbaka snarast, annars är nog säsongen körd för AIK.

Avslutningsvis…

GRATTIS vill jag säga till Ståhlis på Brynäsredaktionen, och GRATTIS till min yngre bror som ikväll fick det sista skrattet.

10 Responses to Så här ligger det till…

  1. Brynäsredaktionen skriver:

    Man tackar så mkt!

    Å jag beklagar att Ni på A24 blev blåsta på utsikten i form av Quinnan i fråga.

    Härlig bild på Jan Kock som rycker in som en räddande ängel då Wille Löfqvist för en gångs skull verkar en aning bortgjord.

    • PROZAC skriver:

      Bilden är härlig även om man så bara kollar på dräkterna. Alltså, tänk om AIK och Brynäs IF kunde ta fram var sitt retroställ som bygger på 1979…

      Jag får gåshud när jag tittar på AIK:s ADIDAS !!! matchdräkt. Mer kult än så här blir det inte, tröjorna från 1984 i all ära… det här slår.

      • Ulrik Hammarström skriver:

        A24-donnan har jag missat… Hon borde ju synas även från A23. Men jag är väl för hockey-intresserad för att följa vad som händer utanför sargen. Ang dräkterna från 1984 så var reservställen det året ett bottennapp – vitt/blått så man trodde det var Leksand som spelade.

      • PROZAC skriver:

        Alltså, hockeyintresserad eller ej. Men, man kan inte missa den sexiga kvinnan om man nu inte är en kille som bär runt på handväska… eller kanske sitter på A23.

        Vad gäller bortatröjan 1984 så tycker jag att den var helt okej. Värre då med bortatröjan 1982 (Lotto) som var rena rama Bajenutstyrseln.

  2. BankOnPlank skriver:

    Detta är olidligt!!!! Vem är vår nya målvakt?!
    Jag är 5 minuter från att börja hacka valium med säsongskortet.

    Vad gäller bruden ni pratar om så lovar jag att ta mig hela vägen från A20 till er nästa gång AIK spelar som ett korplag.

    Och Lotto-tröjan är fan gräslig.

    • PROZAC skriver:

      Vid det här laget så antar jag att Du inte bara hackar valium med säsongskortet utan även skjuter heroin.

      Björn Bjurling har kommit hem till AIK, det är fine. Bjurling har dock en hel del att bevisa. Dessutom måste han tvätta bort den smuts han drog på sig i och med att han representerade äckel-dif under några år.

      Den sexiga vakten är väl värd att Du förflyttar Dig från A20 till A24. Hon är värd halva entrépengen… Belive that !!!

  3. Ulrik Hammarström skriver:

    Glöm inte att både LOTTO-tröjan 1982 och den blå/vita Leksands-kopian 1984 gav guld. Därför skall dessa tröjor, trots deras estetiska tveksamhet, omnämnas med viss respekt. I dessa tröjor spelade bl a Mats ”Ullis” Ulander, som numera ofta syns på A23 tillsammans med TV-sportens David Fjäll. Jag får ta med Ullis till A24 och motivera utflykten med att det där finns en sevärdhet.

    • PROZAC skriver:

      Ulrik… Om jag inte är helt ute och cyklar så var det Du som drog till med att AIK:s bortatröja 1984 var ett bottennapp 😉

      Klart tröjorna ska omnämnas med respekt. Eller finns det två Ulrik Hammarström ?!?! Nu blev jag förvirrad faktiskt. Dock tror jag Du hittat en röd tråd här. det kanske ska till estetiskt crappiga tröjor för att vi ska vinna SM-GULD. I så fall så ligger vi bra till denna säsong med tanke på de hemska siffrorna på årets tröjor.

  4. Ulrik Hammarström skriver:

    Jo visst var det jag som i affekt sågade 1984-tröjan, men sen besinnade jag mig och insåg att den faktiskt hade guldsmak. Vi får hoppas att din teori stämmer, men kanske siffrorna inte är tillräckligt hemska ?

    • PROZAC skriver:

      😉 självklart har tröjorna 1982 och 1984 guldsmak och guldkant.

      Men seriöst, bortatröjan 1982… där är jag extremt kluven gällande det estetiska.

Kommentera

