Hetsjakt, mediadrev och Henrik Eriksson !!!


Henrik Eriksson – först ut som intervjuoffer på Sveriges ledande blogg…

Eftersom jag jobbar på järnvägen så faller det sig naturligt att saker i mitt liv blir försenade eller inte av alls. Nu när vintern rullat in och satt järnvägen i gungning så har det tyvärr drabbat bloggen eftersom jag jobbat som en idiot. Men, nu har jag fått ARSLET UR GODSVAGNEN…

En sak som jag hade tänkt skriva om var den hetsjakt som drog igång mot den videodomare som missade ett utav målen i AIK:s segermatch mot Rip-Off AIK i söndags. Kortfattat så kan jag bara så här i efterhand konstatera att Rip-Off AIK:s Joakim Lindström och medias sanslösa hetsjakt mot den stackars gubben nästan var i klass med medias hetsjakt mot Josef Fritzl. Kanske inte riktigt, men snudd på…

En annan sak jag tänkte skriva om var hetsjakten mot MoDo:s Anton Hedman som knäckte näsbenet på äckel-difs Andreas Holmqvist i lördags. Istället för att ge Anton Hedman en fet belöning så har den korrupta disciplinnämnden dömt Hedman till tre matchers avstängning. Ända sedan Håkan ”Inget Hår” Södergren knäckte näsan på Mats Alba så har djurgårdarna tjattrat om var Matte Albas näsa är…

Nu kan äckelgårdarna istället fundera över var Andreas Holmqvists näsa tagit vägen.

Hur som helst, Anton Hedman… Du är denna veckas hjälte !!!

En tredje sak som jag hade tänkt skriva om var Vesa Toskalas debut i AIK:s mål. Finnen fick ju debutera mot sitt gamla lag i tisdags när AIK förlorade mot Färjestads BK med 1 – 2. Även om det första insläppta målet var en liten miss så kan inte Vesa Toskala lastas för förlusten. Nu verkar det som att AIK kommer förlänga med Vesa Toskala och jag tycker det är helt rätt att ha en NHL-keeper som reserv till Viktor Fasth. AIK:s båsdörr behöver en dörrvakt med erfarenhet och kompetens.

 

POWERBREAK !!!


#79 Henrik Eriksson – spelade 110 matcher för AIK och gjorde 56 poäng…

Istället för att grotta ner sig grundligare i veckans tidigare händelser så tänkte jag istället bjuda på en Intervju De Light med Henrik Eriksson istället. Ända sedan träningsmatchen i Uppsala då AIK mötte Almtuna IS och jag träffade Henrik Eriksson lite kort så har jag funderat över vilken NHL eller KHL-klubb som skulle värva honom. Men, det blev bara tyst… Så igår ringde jag upp Henrik Eriksson för att kolla läget.

Intervjun är nedkortad en aning…

Hejsan Henke. Vi är många som undrar, är skridskorna på hyllan ?
– Ja, i stort sett. Jag har inte spelat något, bara hållit igång lite för motionens skull.

Ingen comeback planerad på seriös nivå ?
– Nej, det är ganska lugnt. Ska mycket till för det…

Vad fick Dig att ta det beslutet ?
– Att det inte blev någon fortsättning i AIK. Jag ville inte flytta och börja pendla. Vi har två små barn och trivs i Stockholm. Jag hade gärna varit kvar i AIK, men jag ville inte börja om i en annan klubb…

Förutom träningsmatchen i Uppsala, har Du sett några flera matcher med Gnaget ?
– Jag var på första derbyt, annars följer jag AIK via Internet så jag har full koll. Men det kanske blir någon/några matcher till framöver.

Undertecknad hade också gärna sett Henrik Eriksson fortsätta i AIK, men nu kan vi i alla fall konstatera att Henrik Erikssons karriär fick en episk avslutning. Annars kan man ju alltid fråga Börje Salming hur coolt det var att avsluta karriären på det sättet som han gjorde…

Bloggen återkommer så snart SJ & vädret tillåter, stay tuned !!!

Kommentera

