För 365 dagar sedan…

…startade undertecknad denna blogg p.g.a. passion och kärlek. Passion och kärlek för en AIK-sektion vars fortsatta existens framstod som allt annat än självklar.

DÅ – Spel i Allsvenskan inför närmast sörjande, ekonomiska bekymmer, en bolagisering runt hörnet samt ett halmstrå i eventuellt KHL-spel för att rädda AIK Hockeys fortsatta existens.

NU – Spel i Elitserien, bättre än skit-dif, tryggad ekonomi, på 4:de plats i Elitserien och en växande publik på ett kokande Hovet.

Det har varit en episk resa som saknar motstycke i mitt supporterliv. AIK Hockey har inte bara rest sig som Fågeln Fenix ur askan, man har även bevisat att vingarna håller och att vi kan flyga högt över våra fiender. Det här är bara början…

Samtidigt som ishockeysektionen gjort en resa upp mot stjärnorna så har fotbollssektionen gjort den omvända färden. Jag lider verkligen med AIK Fotboll, för jag är ju själv AIK:are. Men jag lider INTE med alla de s.k. fotbollsgnagarna som förespråkade en nedläggning av ishockeyn för cirka 365 dagar sedan. Nu är det Eran tur att våndas.

Innan jag spårar ur så är det lika bra att återgå till det positiva…

Även bloggen har haft en underbar resa.

Från ett hundratal besökare i månaden så har besökarantalet växt till flera tusen och det har givetvis varit riktigt roligt. Ni har mailat, skickat bilder, kommit med tips och utan alla Er läsare så hade inte bloggen blivit så bra som den faktiskt är. Bloggen har även givit mig nya vänner och förmånen att få skriva för AIK:s matchprogram.

Som sagt, vem hade kunnat tro för ett år sedan att vi skulle vara där vi är idag ?!? Inte jag i alla fall. Inte hade jag heller kunnat tro att AIK är hockey, hockey är AIK !!! skulle få sådant genomslag och så många läsare. Nu kör undertecknad vidare, med fortsatt passion och kärlek så hoppas jag att Ni kommer finna bloggen underhållande och värd att besöka i minst 365 dagar till..

 

Ett stort TACK till alla ER som läser !!!

 

#10 Richard ”CH” Gynge har precis satt 2 – 0 efter en underbar solo-räd…

Matchen igår då ? Jo, AIK visade att man bevarat formen under landslagsuppehållet. Segern mot Södertälje SK var inget annat än en rejäl styrkedemonstration. Förutom glädjen i att AIK tog sin sjätte raka vinst så var publiksiffran på 6.328  något som gladde mig. Givetvis måste även Christian Sandbergs hattrick nämnas. Imorgon står MoDo på tur uppe i Fjällröven Arena. Om AIK inte tar sjunde raka segern så kommer jag givetvis kräva Roger Melins avgång.

Känn ingen press AIK, bara vinn !!!

Innan jag faller av stolen i koma så måste jag ju skriva några rader om AIK Bandy. Grabbarna hade säsongspremiär i söndags och spelade bortamatch mot Eskilstuna BS. Trots en 4 – 2 ledning så lyckades man tyvärr inte vinna matchen som slutade 4 – 4. Men, men… en poäng är en poäng och skit-dif förlorade (dif är ett loosergäng även i bandy) sin premiärmatch. Som de säger… so far, so good !!!

Och vad gäller bilden i början på inlägget så får den ses som en liten ett års present till alla retrofiler, undertecknad inkluderad. Bara hoppas att Skellefteå AIK inte får syn på den för då kommer de att vilja kopiera tröjdesignen. Erhm, det hade de visst redan gjort. Bönder !!!

 

11 Responses to För 365 dagar sedan…

  1. hedenhös skriver:

    Jag tappade fokus lite där i mitten när inget powerbreak utlystes.. Skärpning!

    • PROZAC skriver:

      *skäms*

      Jag var inne i ett s.k. flyt, så jag reflekterade inte över att jag faktiskt hade missat att slänga in ett POWERBREAK !!! Jag lovar bot och bättring. Först ska jag piska mig själv med en cykelkedja som straff. 😦

  2. Brynäsredaktionen skriver:

    Nerplockning på jorden 29 november är härmed utlyst!

    • PROZAC skriver:

      Om Brynäs IF var en X40 så kan man lugnt säga att Ni tappat strömavtagaren, har WSP-fel och sprickor i varenda hjulaxel. AIK är en tung Dm3:a som kommer att göra smulor av Er. 😉

  3. Eddie skriver:

    den 27/11 kl22:00 sa jag att denna säsong går dom upp, endast en gång vacklade jag i min tro det var den 4/4

    • PROZAC skriver:

      Jag trodde det var kört efter förlusten mot Leksands IF. Var nära på att köra ett rakblads-TIFO hemma i badrummet efter den matchen, men som tur var så halkade jag på tvålen eller om det nu var något annat som fick mig på andra tankar. Det gick bra i alla fall till slut, kan vi ju lugnt konstatera.

  4. David skriver:

    Det är vi som ska tacka dig för många timmars skön läsning och ditt stora engagemang!

    • PROZAC skriver:

      Coolt, förhoppningsvis så kommer det att bli många timmars skön läsning även i fortsättningen. AIK:s framfart bäddar ju för det… Sedan finns det MASSA retro att skriva om, bilder att visa och fundera över m.m.

  5. […] existens framstod som allt annat än självklar. Som Ni märker så har jag återanvänt en del av DETTA INLÄGG, eftersom texten är lika aktuell idag som den var […]

Kommentera

