AIK är större än Tre Kronor. Punkt slut.

#20 Daniel Bång – som numera inte bara är svartgul, utan även blågul…

Det var egentligen bara en fråga om tid, men igår så fick Daniel Bång äntligen debutera i Tre Kronor. Matchen mot Finland gick ju tyvärr åt skogen, men jag är glad ändå. Nej, jag har inte rökt gräs. Inte ikväll i alla fall. Jag är glad över att Daniel Bång inte kommer hem skadad.

Det här med uttagningar till Tre Kronor är ett jobbigt ämne. Samtidigt som jag unnar alla i AIK att få representera Tre Kronor så vill jag ju inte ha flera skadade spelare. Att Josh MacNevin är borta är ett brutalt tungt avbräck, och jag vill inte ha flera spelare på skadelistan.

Alltså Karjala Cup… Kunde man inte bara skickat dit en blandning av spelare från äckel-dif och Färjestads BK och hoppats på att så många spelare som möjligt går sönder ?!?!

Hur som helst så var/är jag känslomässigt kluven.

Jag var tvungen att konsultera Klabbe för att få lite vägledning angående Daniel Bång i Tre Kronor. Fick följande SMS som jag bara måste dela med mig av, SAMT skriva under på. I alla fall slutet…

”Min kommentar är att vara landslagsspelare handlar om att vara en rollspelare. Mitt taktiskt kunnande förstår dock inte vilken roll Bång ska ha. Han borde tillbringa sin fritid på nån Fight-Club och hitta tillbaka till sig själv istället. AIK är större än Tre Kronor. Punkt slut.”

Kommentera

