Statistik – Omgång 11 – POWERBREAK Edition !!!

#24 Johan Andersson – kung i Globen, kung i poängligan… bara KUNG !!!

Bara för att hylla Mattias Beck så presenterar Sveriges ledande AIK-blogg de 22 bäst placerade spelarna i AIK:s interna poängliga. Tyvärr har det varit lite si och så med statistiken på AIK:s egna hemsida, men sidan och just innehållet så som statistik m.m. KOMMER ATT tids nog bli bättre. Belive that !!!

I och med att den 11:e omgången spelades i lördags så har vi faktiskt betat oss igenom 20% av serien. Några korta reflektioner…

  • Att Dick Tärnström befinner sig i botten av poängligan anser jag vara snudd på fiasko. Givetvis gör Dick ett strålande defensivt jobb match efter match. Men några poäng till borde han kunnat leverera, kanske framför allt i PP !!!
  • Johan Andersson i topp av poängligan var för mig en överraskning. Johan Andersson var inte direkt någon poängmaskin i Almtuna IS förra året och därför är det extra glädjande att han har tagit det stora klivet rakt in i Elitserien. Målen mot äckel-dif i derbyt förtjänar givetvis ett extra plus i kanten !!!
  • En som inte är med i poängligan men som jag ändå anser vara AIK:s viktigaste värvning är givetvis Viktor Fasth. Hur många är det som saknar Fredrik Holmgren… just nu ?!?!
  • Patrik Nemeth har för övrigt INTE nummer 99, men grabbarna på Swehockey (där jag stulit statistiken ifrån) verkar inte ha någon större koll. Likväl har Henrik Nilsson fått tröja nummer 27 och bär således inte nummer 72.

 

POWERBREAK !!!


Aaaah. Det där kändes skönt… Ikväll är det dags för ännu tre stycken mot HV71. Om det blir tre poäng också återstår att se. Chansen är god eftersom att AIK visade nere i Jönköping att man inte har någon respekt mot de regerande svenska mästarna. Men som sagt, poängen måste AIK kriga om… De tre POWERBREAKsen får vi helt gratis !!!

Alltså, det här med POWERBREAK !!! är ju de facto något extra. Ett mervärde !!! Det är som att Du blir bjuden på EXTRA ALLT när Du köper ett Whopper Meal på Burger King. Efter matchen mot MoDo så fick jag topphemlig information kring detta underbara POWERBREAK !!! som jag bara måste dela med mig utav. Ni är säkert många med mig som likt ett barn på julafton väntar, väntar och väntar…

Sveriges ledande blogg kan stolt presentera att POWERBREAK !!! inträffar tidigast efter den 13:e spelminuten i varje period.

Så nu när alla är informerade och förberedda så är det bara att börja ladda inför kvällens stora POWERBREAK !!! fest på Hovet.

Kanske kommer AIK att besegra HV71 också…

Väl mött på Hovet !!!

21 Responses to Statistik – Omgång 11 – POWERBREAK Edition !!!

  1. eddie skriver:

    Problemet med powerbreak, nog hinner jag ut och nog hinner jag dricka en ÖL, men det som inte hinns med är betalning.
    Nu mer när allt ska betalas med kort så tar det längre tid, vilket dom missat när dom satt tiden för powerbreak.

    för powerbreak är väl enbart för att man ska kunna dricka ÖL mellan periodvilorna också?

    • PROZAC skriver:

      Eddie – Ja, men om Du har cash på Dig och gärna då exakt 55 kronor eller vad nu ockrarna tar… så slänger Du dessa över disken med en gång innan Du hugger in på ölen. Detta extra momentet bör ta exakt 0.35 sekunder av Din POWERBREAK !!! Med andra ord hinner man med både betalning och ölhäveri. Betala med kort känns väldigt mycket dif. Sådant crap kan de hålla på med på Stureplan. Ett gäng skrynkliga sedlar i fickan – det ÄR AIK !!!

      Att powerbreaket är till för att man ska hinna med 3 st extraöl under match låter för övrigt fullt rimligt.

      • eddie skriver:

        aj fan, så har jag inte tänkt.
        från och med nu ska jag alltid ta ut hela lönen och ha den i plånboken, för vem vill va gårdare 😉

      • PROZAC skriver:

        Eddie, eddie… Plånbok ?!?! Givetvis skall man i sann AIK-anda ha all cash lös. Varför ?! Jo, så att cashen snabbt kan spenderas på alla möjliga och omöjliga vis. Det ÄR AIK. Sedan när stålarna är slut, så lånar man givetvis. Antingen av andra supportrar eller genom ett sms-lån. Det ÄR också AIK !!!

      • Brynäsredaktionen skriver:

        Skrynkliga sedlar i brallan…är inte det väldigt Bajen? Har hifdif blivit aikhif? 😉

      • PROZAC skriver:

        Ja, lika mycket som http://www.biflif.nu 🙂

  2. gurrerikki skriver:

    uppdatering i bloggen, en nystartad sådan, kolla gärna in och kom med lite feedback till en nybörjare!

    https://gurrerikki.wordpress.com/

    • PROZAC skriver:

      Bra blogg, Du skriver bra… Men för mycket fotboll för min smak. djurgårdare i Rosengård ?!?! Låter som Du bär på en deathwish. 🙂

  3. eddie skriver:

    e inte de en sanning med modifikation, SMS-lån e väl mer om fotbollsläggningen tagit överhand?
    för dom med överhängande hockeyläggning så har väl den biten ”gått över”

    jag förstår dock plånboks biten, så jag körde den i papperstuggen, dock glömde jag tömma den så nu får folk bjuda mig på öl ikväll 🙂

  4. Brynäsredaktionen skriver:

    Vem behöver hockey när vi har Powerbreak..?

    • PROZAC skriver:

      Nu har Du missat målet… igen !!! Typiskt Brynäsare…

      Hockeyn och POWERBREAK !!! är som kvinna och man. När de två möts så uppstår magi, spänning, kärlek…

      Givetvis under förutsättning att vi nu bortser från kvinnans eviga tjat om vad Du skall ha på Dig för kläder, gnäll om att Du inte rakat Dig, svartsjuka, kontrollbehov, känslomässiga störningar, det irrationella tänkandet m.m.

      Hmmm… Nej, det håller inte. Jag gör om…

      Pyttipanna… Hockey är som en riktigt god pyttipanna, och POWERBREAK!!! är det vändstekta ägget.

      Där satt den !!!

  5. Brynäsredaktionen skriver:

    Haha, nice try där! Men jag kan upplysa herrn om att jag alltid hackar gulan på det vändstekta ägget, liksom jag hackar på Powerbreak. Så, tja…jämförelsen med Spyttipannan var kanske inte så dum ändå? 😉

    Ojojoj, börjar herrn bli kaxig också? ”Sveriges ledande blogg”…jaja, vi vet ju alla att AIK:are och ödmjukhet är att betraktas som omöjliga synonymer. 😀

    Apropå missade mål…hur väl träffar Du själv? Regeln säger att endast EN Time Out får tlldelas per lag per match. Powerbreak ger dem fyra stycken! Lär Er att räkna i Gnaget! 😉

  6. Plissken skriver:

    Tjena,

    Trevlig blogg, lägger till dig i min blogglista .
    En fråga, den är ruskigt lik blondinballe bloggen som stagnerat. Var du en av initiativtagarna till den? För det var en ruskigt kool idé

    Trist med torsken mot Hvetet
    Väl mött – Chrille

    • PROZAC skriver:

      Den bloggen är död…

      Det var ett udda grepp som dock var dömt att misslyckas redan från start.

      Denna blogg får Du gärna ha i Din blogglista… Dock saknar jag Blondinbellas blogg och hennes livsviktiga inlägg !!!

  7. Webmaster skriver:

    .
    En gnagare använder varken cash eller kort.
    En gnagare kritar en bira, för att sedan kräva
    servitören på pengar då ölen är uppdrucken.

    Kallas Lex Ritorp i AIK kretsar.

  8. Daniel skriver:

    Kan man införa POWERBREAK!!! på arbetet när man sitter där under matchens gång?

Kommentera

