POWERBREAK !!!

A24:s tunga hardcoresupportrar jublar över ännu ett… POWERBREAK !!!

Egentligen så är det inget annat än en fet skandal att jag inte skrivit en enda rad om POWERBREAK !!! förrän nu…

För så här är det.

I alla dessa år som vi harvat runt i de lägre serierna så har vi hardcoresupportrar svävat i okunskap. Vi har varit ovetandes och vi har famlat i blindo. Vi har kännt inombords att vi har saknat någonting, men vi har inte kunna sätta fingret på exakt vad.

Men, så gick AIK upp till Elitserien och plötsligt blev allt klart.

Kristallklart.

I den efterblivna hockeyvärlden som kallas för Hockeyallsvenskan så har man distanserat sig från allt vad elitidrott heter. Ett härligt POWERBREAK !!! existerar inte i de lägre serierna eftersom de är så hopplöst efter. 

Ett POWERBREAK !!! är den knivskarpa skiljelinjen mellan amatörer och proffs, mellan de som vill vara och VI SOM ÄR !!!

Ett POWERBREAK !!! är synonymt med NHL, proffsidrott… klass !!!

Så varje gång domaren blåser av för ett POWERBREAK !!! så jublas det på sektion A24 eftersom det är ett genuint kvitto på att vi faktiskt är i Elitserien. VI ÄR TILLBAKA !!!

Kanske jublar mina bänkgrannar av andra orsaker, det har jag inte tagit reda på ännu. Men det känns bara så rätt, för…

…ett POWERBREAK !!! är nämligen aldrig fel.

Bara en sådan sak att Jojje lyckats föreviga ett POWERBREAK !!! på sektion A24 visar på hur stort detta inslag i elitishockeyn FAKTISKT är. Flera bilder från matchen finns på Jojjes eminenta sida www.jojjesplejs.com

 

20 Responses to POWERBREAK !!!

  1. Jesus Andersson skriver:

    Prozac!

    Är du den där killen som har världsrekord i antal nickbyten på Golden Hill?

    Bra blogg förresten!

    • PROZAC skriver:

      Haha, ja det stämmer…

      SJ Master, GOLDBERG, PROZAC A24… ehm, vilka var det mera ?

      • Jesus Andersson skriver:

        Oj, jag måste ha misstagit mig. Jag trodde du var C38 och hans fyrtioelva nick.

        SJ Master är ju en riktig forumlegend!

      • PROZAC skriver:

        Nej, jag är inte C38 !!!

        C38 är smal, snygg och mannen som alla kvinnor vill ha. Jag är bara en orakad, lite lätt risig, måttligt överviktig bloggare, men tydligen forumlegend. Det räcker gott för mig.

  2. BB skriver:

    HAHAHA! Underbart inlägg! Jag bara garvar och måste läsa igen. Funderar på att stämma in i ert ljubel radan på torsdag. Kolla tvärs över isen, sektion A9, rad 10. Svart tröja med fet gul råtta på.

    Ett powerbreak är ett powerbreak och vi är faktiskt tillbaka. Det ska vi såklart fira minst en gång per period. Jag reser mig och vrålar!

    • PROZAC skriver:

      Härligt BB !!!

      Du har fattat hela grejen… som Mutumba skulle ha sagt !!!

      Ett POWERBREAK !!! är som en kall öl en het sommardag, som en frisk vind i ett illaluktande rum… Vi på A24 ser fram emot att Ni på ”andra sidan” stämmer in i vårat POWERBREAK!!!-jubel…

      På torsdag är det äntligen POWERBREAKS!!! på Hovet !!!

  3. Daniel skriver:

    Underbart inlägg.

    Tittar man på bilden ser man klart att den blonda kvinnan bakom dig inte riktigt har förstått syftet med ett POWERBREAK!!!

    Sedan är det kul att fotografen lyckats fånga en man när han petar sig i näsan.
    Men det är kanske lite out of topic.

    • PROZAC skriver:

      Hej ärade… ärrade Hgl och AIK-broder.

      Ja, bilden är underbar eftersom den går djupt, rakt in i näsborrarna på vissa personer. Visst är det så att många inte fattat det här med POWERBREAK !!!. Förhoppningsvis kommer folk att vakna ur sin mentala sömn och inse hur stort ett POWEARBREAK !!! faktiskt är…

  4. Fredrik skriver:

    Powerbreak? Vad är det? Hmm, jag kanske får veta om några år när nya arenan är klar och Almtuna också spelar i elitserien. Suck! 🙂

  5. Brynäsredaktionen skriver:

    Fast å andra sidan…det som är synonymt med NHL är inte alltid av godo – popcornkäkande öldrickare, ingen supporterkultur trots stora publiksiffror, julgranar som skulle kunna stoppa trafiken på E4:an bara genom att visa sig, publik som bara kan skrika på kommando…nä, paoårbrejk på Hovet när jag var där förra veckan var bara en jobbig väntan.

    • PROZAC skriver:

      *suckar*

      jobbig väntan ?!?!

      En frisk vind, något fräscht… ett välbehövligt avbrott. Du har helt missat åt vilket håll jorden snurrar.

      • Brynäsredaktionen skriver:

        ”Ett välbehövligt avbrott”?? Det har man när man jobbar eller gör andra pliktskyldiga, mindre roliga saker. I detta fall fyller inte det ”välbehövliga” avbrottet sin funktion alls – man är ju redan igång med att göra något roligt, nämligen bevittna hockey! Det vill man väl inte ha några avbrott i, det räcker gott å väl med de jobbiga periodpauserna…

      • PROZAC skriver:

        Avskaffa de jobbiga periodpauserna !!!

        Då kanske vi kan få utrymme för fler POWERBREAKS !!!

  6. Tompa skriver:

    Snälla beskriv C38 igen, jag hann inte läsa färdigt då jag vek mej av skratt och ramlade av stolen 🙂

  7. BB skriver:

    Tre sköna pinnar och två uppfriskande power breaks. Kvällen hade blivit perfekt om det inte varit för att en viss Boris glömt bort sig i andra perioden. Jag snackade bort ett Power Break! Så jävla orutinerat…

    • PROZAC skriver:

      Aj aj… segern satt som en smäck, likväl våra POWERBREAKS !!!

      Dock grumlades kvällen av att Beck ställts utanför truppen. Jag pratade med honom mellan 2a och 3dje och jag måste säga att jag är lika besviken som Mattias.

  8. Webmaster skriver:

    .
    Då jag vet att varje gång det skrivs
    ett inlägg här så pinglar det till i
    din mobil som du givetvis har påslagen
    då du likt alla andra kåta mediahyenor
    suktar efter uppmärksamhet,
    så skriver jag detta hyllningsinlägg
    till den evige glädjespridaren och
    fantastiske C38, var är du ?
    Förgyll våra miserabla och innehållslösa liv…

    Du kanske skall hålla dig på god fot med undertecknad så du får mer förstahands info om
    NÄSTA spelare som kommer få gå….

    God natt Hjärtat.

    • PROZAC skriver:

      Mobilen var faktiskt avslagen så inget pingel pingel… men det berodde på att batteriet var urladdat. Givetvis hade mobilen varit påslagen annars. Att stråla hjärnan medans man sover är rätt så skönt.

      Nåväl.

      Ja, C38 ÄR den evige glädjespridaren…

      Får man ge honom en kram, kanske ?

Kommentera

