Midweek reflections…

…eller vad man nu skall kalla detta inlägg.

Tanken var att jag skulle skrivit några rader innan matchen igår mot Luleå, men nu blev det inte så då energin fortfarande var på alldeles för låg nivå efter söndagens tragiska fotbollsderby.

Ni får ursäkta att jag skriver lite fotboll nu, men jag måste…

Först och allra främst så förmörkades söndagen av nyheten om att Mohamed Bangura förlorat sitt barn vid förlossningen under söndag förmiddagen. Denna oerhört tragiska händelse påverkade givetvis det annars så vanligtvis upprymda derbyhumöret.

Sedan gick ju själva derbyt åt skogen också…

RIDÅ !

#20 Bosse Berglund – i match mot Luleå Hockey, någon gång på 80-talet.

Match igår då ? AIK åkte upp till Treriksröset för att möta Luleå Hockey och det slutade tyvärr med ännu en förlust. Precis som i matchen mot Frölunda så avlossade AIK alldeles för få skott medans Viktor Fasth fick agera levande vägg. Tyvärr så börjar jag ana ett visst mönster på bortaplan, men jag tänker inte dra några växlar av det… ännu.

Trots allt, 0 – 1 mot serieledarna är väl inte piss ?

Eller, börjar man måhända falla in i den farliga Bajenfällan när man går och är nöjd efter förluster ?

Ny match imorgon mot Brynäs IF på Hovet. Jag förväntar mig ingetning annat än vinst då hemmaspelet bjudit på riktigt bra ishockey.

Avslutningsvis så vill jag tacka Dig som följer bloggen.

Det har snart gått ett år sedan jag drog igång AIK är hockey, hockey är AIK !!!. Första månaden hade sidan strax under 1.000 besökare. Kurvan har sedan dess pekat stadigt uppåt och nu senast i september månad så hade sidan över 6.000 besökare.

Detta är givetvis oerhört roligt och stimulerande. Jag vill tacka för alla mail, kommentarer och den feedback som jag fått av alla Er hardcore AIK:are runt om i landet. Uten Er hade bloggen varit betydligt sämre…

Framledes så hoppas jag att mina s.k. uppehåll kommer att bli färre, men då jag inte är mer än en människa med ett uttröttande 3-skift jobb så finns det givetvis inga garantier för någonting. En sak är dock säker och det är att jag har ett gäng nya idéer inför framtiden.

Så håll utkik… 

Men vi börjar med AIK – Brynäs IF på Hovet imorgon !!!

FORZA AIK !!! 

PS. Glöm inte att kolla nummersidan som blivit uppdaterad ännu en gång efter hjälp från Stefan Mellerborg !!!

2 Responses to Midweek reflections…

  1. Brynäsredaktionen skriver:

    Brajen-nöjd eller inte – torsk blir det ändå! 😉

Kommentera

