Utan riktigt glädje…

…konstaterar jag att det idag äntligen är dags för Premiären med stort P, Återkomsten med stort Å och så vidare. Idag släpps pucken och ny elitseriehistoria kommer åter att börja författas där AIK kommer ha huvudrollen. Ändå känner jag mig mera som en extremt missnöjd kund idag än som en glad, upprymd och förväntansfull AIK-supporter.

Bakgrunden till detta är att AIK till derbyt mot skit-dif sålt MIN och många andra trogna supportrars sittplatser till VIP-gäster som skall äta. Det har varit många turer med telefonsamtal och mailväxling kring detta som inte är någonting annat än en ren provokation, och jag kommer att lägga upp samtliga mail här på bloggen för att alla Ni läsare ska kunna få en klar bild över hur AIK:s nuvarande ledning ser på oss och agerar mot oss supportrar.

Följande inlägg kommer att läggas upp i den nya kateorin AIK:s DERBYDEBACLE samt AIK Ishockey AB.  

Idag lägger jag upp Gunnar Goudes mail…

Hej Johan!

Jag såg att du via initierade källor hade hört att det du kallar Event-gruppen lagt beslag på de bästa biljetterna till, antar jag, derbyna på Globen.

För att alla skall bli så nöjda som möjligt behövs både balans och (kanske framför allt) sans. Här kommer lite fakta. Event & Hospitality har till derbyt 28 sep två kategorier gäster:

250 gäster som äter i Arenarummen och därför har platser på A23-A24. Av säkerhetsskäl från Globen kan ingen annan än just ätande i Arenarummen ha dessa platser då vägen till de sektionerna är via Arenarummen.

230 gäster som lagts till som komplement. Här har via lagt stor vikt vid just sans. Dessa gäster äter på Annexets balkong och har tilldelats biljetter på B6-B7, höga rader 13/14-18. Alltså placeringar ovanför säsongskort.

Event & Hospitality behöver bra biljetter fär att få nöjda företgasgäster, men vi skall naturligtvis inte trampa på mångåriga supporters…det kan aldrig bli bra för en klubbs själ på lång sikt! Balans och sans måste alltid gälla, en del slipsar kommer och går – supporters finns för alltid!

Detta är fakta som du gärna får sprida till både initierade källor och andra upprörda, trogna, gnagare!

Hoppas att du nu fått en klarare bild av hur Event & Hospitality tänker och agerar.

/GG

Med Vänlig Hälsning
Gunnar Goude

AIK Ishockey AB
Event & Hospitality

08-735 96 06
070-4311299

Alltså så är vi tillbaka till slutet på 90-talet där den trogna supportern fick flytta på sig för VIP-kunder och slipsnissar. Vi som har suttit på våra platser sedan vi mötte Haninge, Sollentuna HC, Tierp och andra lag i Division 1 är inte värda att få sitta kvar nu när vi är tillbaka i finrummet och det äntligen skall spelas derby mot skit-dif.

De flesta företag brukar ha som kutym att behandla sina trogna kunder väl och ibland även ge dem någon form av belöning. Men inte AIK Ishockey AB.

Tänk om… Tänk bara om AIK Ishockey hade gått ut till alla som haft säsongskort sedan 2002 och sagt att ”Derbyt mot djurgården är ERAN match, som TACK för att ni varit TROGNA SUPPORTRAR under alla dessa år så bjuder vi er på en VIP-kväll.”

Följande citat från Gunnar Goude gör mig riktigt bedrövad eftersom det bevisar att man inte lärt sig ett skit…

Balans och sans måste alltid gälla, en del slipsar kommer och går – supporters finns för alltid!

Nej Gunnar, supporters finns inte för alltid. Många av AIK:s supportrar vände ishockeyn ryggen i slutet av 90-talet efter att ha ruttat på att bli behandlad som skit. Och det kommer att hända IGEN om inte AIK lär sig hur man skall behandla den största tillgången de har, nämligen sina supportrar.

Nu vet jag att AIK jobbar på att reparera skadan. Bollen ligger hos dem och jag hoppas att man tagit till sig av den kritik man fått av dels mig och flera andra upprörda säsongskortsinnehavare.

Jag hade helst velat skriva något om matchen ikväll.

Men jag har tappat lusten, konstaterar bara att vi är tillbaka och att Linköpings HC kommer att få kämpa som idioter eftersom AIK kommer att göra detsamma. Ska dock bli onekligen intressant att följa mötet Patric Blomdahl vs. Andreas Jämtin ikväll.

STAY TUNED !!!

5 Responses to Utan riktigt glädje…

  1. Brynäsredaktionen skriver:

    Är Ni säsongare alltså helt utslängda från derbyt eller förvisade till nån obskyr utsiktsplats upp på etage 7 (eller vad sektionen kallas numera)? 😦

    • PROZAC skriver:

      Vi som har Guldårskort är i nuläget förpassade till skitplatser. Jag kommer sitta bättre när jag ser Brynäs IF – AIK än vad jag gör på AIK – dif. Tack för det AIK…

      Ja ja… 1 – 5. Bara att bryta ihop och komma igen.

  2. Webmaster skriver:

    Något dom vore intressant att veta hur F det kunnat vara slutsålt på ticnet i dagarna tre, och att det sedan ”bara” dyker upp 6800 åskådare.

    Kan för mitt liv inte tro att 1200 personer köpt biljett och sedan struntat i att gå.

    Känns som AIK bör ha ett samtal med Ticnet om detta.

    Måhända denne Gunnar Goude har nån initierad källa på Ticnet som kan svara på det, eller har månne ”event och hospitalitygruppen 1200 osålda paket liggandes i en låda nere på Ritorp.

  3. Johan Svensson skriver:

    sjukt e det, kan bara hålla med att Gunnar Goude och Jeanette Norberg e rå sopor

    • PROZAC skriver:

      Johan – sedan det där inlägget skrevs så har det runnit MYCKET vatten under bron. Tro mig. Allt handlar om att skapa en bra dialog och reda ut eventuella missförstånd. Har man olika uppfattning om saker kanske man möts på halva vägen…

      Kan inte hålla med Dig om att Gunnar och Jeanette skulle vara råsopor… Under året som gått så har jag haft förmånen att få lära känna båda nämnda personer och de är riktigt trevliga och roliga att prata med. Jag har lärt mig av dem och de har lärt sig av mina och andra AIK:ares åsikter. Sedan kan man som sagt fortfarande ha olika uppfattningar om vissa saker.

      Så är det.

Kommentera

