Vad ska man säga ?!?!

Charles Berglund skulle givetvis ha ställt sig liiiite längre åt höger i bild.

Igår torsdag så arrangerades den årliga ”upptaktsträffen” där elitserietränarna, en utvald spelare från varje lag och media minglar med varandra. På denna träff så utbyter tränarna pikar, tips och andra åsikter med varandra i syfte att ge media material för att kunna hypa upp temperaturen inför nedsläpp. Gulligt värre…

När Roger Melin fick frågan om vilka han trodde skulle ta hem guldet så svarade han äckel-dif. Okej, inte exakt så… Ni kan läsa DENNA ARTIKEL för mer exakt citat. Vidare så svamlade Roger Melin om att han inte förstod rivaliteten mellan AIK och äckel-dif.

Alltså, Roger Melin…

Du tog upp oss till Elitserien, men jag är ledsen. Där sjönk Du något kopiöst i mina ögon. Ditt uttalande visar på total oförståelse för vad det är som får oss supportrar att spendera tid och pengar på AIK. Det är KÄRLEK och HAT, eller PASSION om man hellre föredrar det ordet.

Visst Roger Melin kallar sig realist. Hoppas han är så pass mycket realist så att han förstår vem det är som betalar hans lön…

Rikard Norling tog ju som bekant upp AIK:s fotbollslag till Allsvenskan 2005, året efter så tippade Rikard Norling AIK som segrare när fotbollen hade sin motsvarande upptaktsträff. Rikard blev utskrattad men visade alla när AIK bara var EN poäng från att ta guldet 2006.

Roger Melin borde lära sig av Rikard Norling.

Nu tror jag inte att AIK tar SM-GULDET i ishockey denna säsong. Men att ge äckel-dif cred innan serien ens startat. Vad skickar det ut för signaler till oss supportrar ?!?! Behöver vi ens komma till Hovet i vinter när våran tränare redan ”gett upp” ?

Nåväl…

AIK spelade ju sin sista träningsmatch igår mot Södertälje SK. Hade tänkt skriva några rader om 1 – 3 förlusten. Men jag hoppar över det eftersom prestationen på isen inte förtjänar någon ytterliggare uppmärksamhet. Istället vill jag uppmärksamma en av de största hjältarna i AIK Ishockey efter Dick Tärnström och David Engblom.

Faktum är att det är en HJÄLTINNA det handlar om och hon heter Marita Eriksson. Allas våran Marita Eriksson har jobbat på kansliet sedan början på 2000-talet med biljetthanteringen och flertalet andra administrativa saker som rör AIK. Nu har Marita sagt upp sig eftersom arbetssituationen blivit ohållbar, och det har tyvärr även märkts utåt, bl.a. mot oss årskortsinnehavare.

Ingen skugga över Marita, hon har varit ryggraden i AIK under alla de svåra åren. Men nu när hon verkligen skulle behövt en medhjälpare till det administrativa, ja då har man anställt eventansvariga och marknadsnissar istället.

RIDÅ !!!

Peter Mellqvist meddelade mig per mail idag att detta ger AIK en chans att se över och omstrukturera denna tjänst. Okej, det kan jag ju köpa för det behövs verkligen. Men jag hoppas att beslutande på AIK Ishockey (om det nu är Peter Mellqvist, Jan Herrström eller Peter Linder) erbjuder Marita Eriksson en nyanställning i en ny form där hon inte behöver göra tre personers jobb.

Att släppa iväg Marita Eriksson är inget annat än idioti och kapitalförstöring av dess mest tragiska sort.

Till Dig Marita Eriksson vill jag ge många KRAMAR samt säga att undertecknad alltid blivit bra bemött under åren. Ibland har det tagit tid med att få vissa svar, men jag har alltid fått dem. I sann Tattersall-anda vill jag avsluta med följande ord…

Marita Eriksson – Du ÄR AIK !!!

10 Responses to Vad ska man säga ?!?!

  1. BB skriver:

    Mycket bra skrivet om Marita. Jag blev själv förvånad över att hon inte svarade på mejl eller telefon, vilket hon ALLTID har gjort tidigare.

    Sedan angående Melin… så tycker jag nog att du kunde ha sansat kritiken en aning. För det första är artikeln du länkar till skriven av en viss Tomas Ros. Syftet med hans text är naturligtvis att väcka just den typ av reaktion som du här bjuder på. För det andra uttalar sig nog inte Melin först och främst om rivaliteten mellan AIK:are och djurgårdare, i bemärkelse supportrar. Jag tror snarare att han, i egenskap av AIK-tränare, inte ser någon anledning till att hymla om att Dif har ett bra lag. Dessutom kan det ju faktiskt vara så att Melin med sitt tips vill sätta lite extra press på största rivalen. Hursomhelst lär han knappast stå och predika inför spelartruppen om Difs förträfflighet. Särskilt inte inför derbyna.

    Och Melin har självklart inte redan ”gett upp”? De signalerna uppfattar åtminstone inte jag.

    • PROZAC skriver:

      Ja, jag var nog lite frän i min kritik mot Roger Melin…

      Min ilska idag grundar sig egentligen mot den person/de personer inom AIK Ishockey som beslutat att vi på bästa plats ska få skitplatser på derbyt mot djurgårdens if. Håller AIK Ishockey på och fuckar mot oss supportrar så är det inte frågan OM utan NÄR som de kommer få samma problem som nuvarande fotbollsstyrelse har.

      Men åter till Melins kommentar. Skämt eller inte skämt, Rikard Norling satte standarden. Roger Melin är INTE i närheten.

  2. BB skriver:

    Håller just på att skriva ett inlägg om säsongskorten. På denna punkt är vi fullständigt överrens.

  3. Brynäsredaktionen skriver:

    Jonas Rönnquist kan maka på sig duktigt till vänster i bild! 🙂

  4. Marie skriver:

    Nu har jag lagt ut denna blogg på Hockeybloggen på Facebook och jag tänker idag blogga om samma sak och länka hit… alltså det som gäller Marita. Tänk om och gör rätt!

    • PROZAC skriver:

      Det är MYCKET som inte stämmer inom AIK Ishockey just nu… Jag läste ditt inlägg och det var bra skrivet. Tyvärr så tror jag inte att AIK Ishockey kommer att KÄMPA för att behålla Marita.

      Min inte allt för vilda gissning är att de kommer anställa någon ny person som är bekant till någon av de nya som tillkommit i administrationen.

  5. Webmaster skriver:

    börja gärna gräv lite i AIK så kommer ni bli förvånade…

    swe event är en ledtråd….

  6. […] Som Ni kanske minns så gick jag i taket förra året eftersom Roger Melin tippade äckel-dif som vinnare av SM-Guldet. I år så undvek Roger Melin totalt debacle genom att tippa Hv71 som vinnare av guldet, men jag måste ändå repetera mig. Fotbollstränaren och AIK-legenden Rikard Norling tippade SM-Guldet till AIK som nykomlingar i Allsvenskan 2006 vilket resulterade i att han blev utskrattad av media. So what ?!?! […]

Kommentera

