Sjukstuga De Luxe…

Idag spelade AIK sin sjätte träningsmatch. Denna gång stod Luleå för motståndet och matchen spelades upp i Norrtälje Ishall. Ironiskt nog så befann jag mig i närheten av Norrtälje idag men missade matchen p.g.a. att en vän gifte sig i Länna Kyrka en mil söder om Norrtälje.  

Nåväl.

AIK förlorade som bekant med 2 – 4 mot Luleå. Jag har läst diverse rapporter och konstaterar att AIK saknade nio (!!!) man idag. Precis som i matchen mot Brynäs IF så hade man 2 – 3 på slutet innan man tog ut målvakten och fick 2 – 4 i tom bur. Men, som sagt… Nio man borta. Man kan ju undra vad det är för epedemi som drabbat truppen.

Läser på hockeykanalen.se att Josh MacNevin skall spela för HPK Häämenlinna i sex matcher innan han ansluter till AIK.

Givetvis är det bra att han får matchträning, men vad händer om han skulle bli knätacklad och missar säsongen ? Har AIK någon klausul i kontraktet med Josh MacNevin för ett sådant scenario ?

Aaaah, såg precis att Jyrki Louhi spelar i HPK Häämenlinna. Bäst att vi avlutar dagens blogg här och nu innan jag blir deprimerad.

2 Responses to Sjukstuga De Luxe…

  1. S.F skriver:

    Hej,

    Vi har en PR-kampanj för lansering av en ny ishockey-produkt på gång. Jag tycker att er blog och produkten passar bra ihop.
    Vänligt kontakta mig om du är intresserade. Jag hoppas att höra från dig snart.

    S.F

Kommentera

