Ögoninfektion De Luxe…

Var rädd om Dina ögon, de är ganska värdefulla…

Hejsan allihopa.

Många har säkert undrat varför jag inte skrivit en bokstav sedan förra veckan… Jo, i lördags så ballade mina ögon ur ordentligt (trots att jag INTE hade kliat mig på pungen för att sedan gnugga mina ögon) vilket renderade i ett akut besök på Faluns Lasarett. Där konstaterade en ögonläkare att jag åkt på en rejäl ögoninfektion vilket belönades med en antibiotika och kortizon-kur.

De senaste dagarna har jag inte sett ett skit, och då menar jag verkligen INTE ETT SKIT. Att se på ishockey som genom frostat glas går ju givetvis inte, så därför låg jag hemma när AIK spelade mot Almtuna i tisdags. Riktigt surt. Via sms från ett flertal vänner på plats så fick jag rapporter om AIK:s andra vinst för försäsongen.

#24 Johan Andersson, ensam målskytt.

Matchen slutade som bekant 1 – 0 och Anrellbladet uppmärksammade detta i två små artiklar som Du finner om Du klickar HÄR och HÄR. Ironiskt nog så var det Johan Andersson som värvats från just Almtuna IS som gjorde matchens enda mål. Jag måste ända bjuda på Daniel Roos sms-rapportering eftersom den inte förtjänar att falla i glömska.

SMS efter 1:a perioden…

”0 – 0 efter första. Nemeth bra. Fast stabil. Tröjorna oläsliga. Rådbjaer petig. En hel del folk. Roligast var när målen inte var fastborrade när lagen var redo för nedsläpp. Domaren fick hämta börr och borra hålen själva. Nu kaffe så hörs vi i andra.”

SMS efter 2:a perioden…

”Jaha. 0 – 0 efter två. Korta tankar. Jonas Westerling är pigg i alla fall. Hm, just det ja. Fel lag. Bobo gnäller på domaren. Ulf blir ännu mer sne. AIK har stabilt försvar och uddlöst anfall. Står Alex Miller i båset ?”

SMS efter 3:dje perioden…

”Are you Vilda Väsby in disguise ? Nä, nu ska vi inte vara elaka. En bra bensträckare blev det. Bra organisation, hyfsat försvar, en bra målvakt. Dock dåligt framåt. Man skapade inte mycket. Nåja, det är lite kvar till premiären som tur är. Tredje ? Ja, David E brände öppet mål. CH* visade snabbar fötter men sköt inte ett skott och Fasth gjorde ett par TV-räddningar. Nu går vi hem och alla är nog lite glada utom Bobo och kvinnan i serverigen som tappade grappet totalt när alla ville ha korv och hamburgare. Krya på Dig ny. Sov gott.”

* Efter några timmar kom ett till sms från Danne där han insåg att nummer 10 inte var CH utan någon junior. Men det är givetvis förlåtet.

Just ja…

Jag har under ”sjukfrånvaron” fått mail från Johan Segui angående tröjorna samt ett mail från Per Vedin med ännu flera tröjnummer. Kommer givetvis ta och återkomma till det senare.

STAY TUNED !!!

10 Responses to Ögoninfektion De Luxe…

  1. Brynäsredaktionen skriver:

    Å vi som torskade mot samma SSK, shit…

  2. PROZAC skriver:

    Ja, och nästa vecka åker ni på däng mot AIK igen… Vart brukar ni parkera spelarbussen ? Vi har lite stenar över…

    • Brynäsredaktionen skriver:

      Förluster mot AIK känns en one-time-happening per sekel och vad stenarna beträffar så har vi gjort affärer med Levski Sofia och fått lite ammunition av dem som de i sin tur ”fick” någonstans i norra förorterna nyligen… 😉

  3. Brynäsredaktionen skriver:

    För övrigt så önskar jag dig ett slutligt tillfrisknande från ögonproblemen. Jag vet hur det känns…

    • PROZAC skriver:

      Tack mannen. Men det känns som en never-ending-story… Denna gång blev det en mix av Chloromycetin, Oftaquix och Opnol. Känns som att jag skulle vilja slippa vara läkemedelindustrins guldkalv. Funderar dock starkt på att köpa aktier i Pfizer då det troligtvis inte är sista gången ögonen kukar ur.

      Men som sagt, tack för omtanken !!!

  4. Webmaster skriver:

    men vaf…..

    för en stund sedan så jämförde jag denna blogg med sperma-bellas fitthårslösa tonårsblogg….

    Nu börjar det likna rena rama bajen bloggen…

    Det pratas läkemedel och droger så man blir alldeles VÄCK….

    .

  5. Webmaster skriver:

    HAMMARBY

Kommentera

