Åkers Styckebruk away… LOVE IT !!!

Efter att ha haft problem med ögonen (fortfarande inte riktigt bra) så kändes det UNDERBART att sätta sig i Klabbes bil och åka iväg mot Åkers Styckebruk för att beskåda Södertälje SK – AIK.

Efter segrar mot ”lättare motstånd” så kan man säga att matchen mot SSK ikväll var den första riktiga värdemätaren. I AIK saknades bland annat Bång, Sandberg, Steen, Rudslätt, Gynge, Tärnström och MacNevin. Det bör sägas att även SSK saknade en del spelare.

Hur som helst så gjorde AIK en stabil insats och vann med 3 – 2.

Bjuder på några ”milstolpar” från matchen…

  • Christopher Heino-Lindberg stod hela matchen och gjorde det bra. Södertälje SK hade stundtals en del tryck mot AIK-målet men Heino gjorde det han skulle. Ska bli intressant å följa ”fighten” mellan Heino och Fasth i vinter.
  • AIK spelade i sina vita tröjor och även fast jag med all rätt hade problem att se siffrorna på de vita tröjorna så var det flera runt om mig som klagade på denna vansinniga design.
  • SVARTA SIFFROR NU !!!
  • Peter Nolander var riktigt stabil. Han kommer att bli AIK:s viktigaste back efter Dicken… Möjligtvis även efter Patrik Nemeth som gjorde en stabil insats ikväll.
  • Jag har aldrig upplevt mygginvasion i en ishall förut, men i Åkers Styckebruk så är allting tydligen möjligt.
  • AIK:s 3 – 1 mål var matchens delikatess signerat bröderna Ahlström i Powerplay. Oscar lade en stenhård isare mot mål som Victor vackert och otagbart styrde upp i krysset/nättaket.
  • Kedjan Andersson-Salmonsson-Blomdahl var riktigt vass och åkte sönder SSK:s försvar flera gånger. Underbart också att se Patric Blomdahl smälla på lite. Jag har verkligen saknat en sådan spelare i AIK.
  • Med 2 minuter kvar av matchen ledde AIK med 3 – 1 då SSK tog ut målvakten. 30 sekunder från slutet reducerade SSK till 3 – 2 men AIK visade upp ett stabilt försvarsspel.
  • AIK:s försvar… Hönsgård om ni frågar Klabbe.
  • Just ja, forecheckingen av AIK måste ju nämnas. Man mötte SSK väldigt högt och aggressivt på banan. Även det såg bra ut !!!

Avslutar med lite matchstatistik där Södertälje SK står som hemmalag…

1:A PERIODEN
0 – 1 Joakim Nordström, fast det kan ha varit någon annan. De målgivande passningarna missade jag tyvärr…
1 – 1 Anders Eldebrink
Skott: 11 – 12

2:A PERIODEN
Ja, vad hände egentligen ?!?!
Skott: 14 – 11

3:DJE PERIODEN
1 – 2 Johannes Salmonsson, assist Jonas Liwing & Johan Andersson
1 – 3 Victor Ahlström, assist Oscar Ahlström & Fredrik Carlsson
2 – 3 Ola Rosander
Skott: 15 – 12

Vad gäller de dassiga bilderna så vill jag bara försvara mig med att de är tagna med en mobiltelefon av modell SonyEricsson C901.

Nåväl…

Detta var den tredje raka segern och nu väntar matcher mot Timrå IK och Brynäs IF nästa vecka. Givetvis så förväntar vi oss ingenting annat än fortsatta segrar och ett SM-GULD någon gång i April.

Avslutningsvis…

Vi som var i Åkers Styckebruk ville givetvis inte vara sämre än våra likasinnade elitsupportrar på Råsunda så vi stenade inte bara SSK:s spelarbuss utan hela spelartruppen i Södertälje SK samt några förbipasserande pensionärer. Tyvärr så har media inte uppmärksammat detta ännu, men det kommer…

Avslutningsvis 2…

Marie Hallmans matchrapport.

STAY TUNED !!!

20 Responses to Åkers Styckebruk away… LOVE IT !!!

  1. bänkgranne skriver:

    måste ha varit en otrolig hönsgård eftersom elderbrink lyckades få in en puck.
    Skönt att ni var lika duktiga som grabbarna på fotbollen.
    Men dommarna missade ni dom:-)
    Tack för en trevlig rapport.

    din bänkgranne på hovet

    • PROZAC skriver:

      Tack för berömmet…

      Ja, alltså det KAN ju ha varit Eldebrink… Men jag är inte säkert. Kan varit Oto Hascak också… Hmmm, vid närmare eftertanke så hette nog spelaren SCANIA.

      Bänkgrannen till höger eller vänster om mig ? 😉

      • Bänkgranne skriver:

        Till högerklicka om dig 🙂

      • PROZAC skriver:

        Ehm okej… Det börjar brännas !!!

        Kan det vara så att Bänkgrannen tillbringade några år ute på Ekerö/Kaggeholm i ett studentrum med Sega Megadrive, NHL 94 och ett oräknerligt antal burkar Guinness ?!?!

  2. BB skriver:

    Jag tycker att de gula siffrorna är helt okej – på den vita tröjan. Funkar tack vare svarta konturer. Den svarta tröjan visade sig ju däremot vara rena katastrofen. Jag störde mig verkligen på det där i tisdags. Ryggen MÅSTE göras om! Som det är nu går det inte att läsa vissa namn – trots att man vet vem spelaren är. Nemeths tröja är väl skräckexemplet om någon…

    • PROZAC skriver:

      Yoooo Boris mannen !!! Nu låter jag som Mutumba… Men det behövs meeeera SVART mannen. Tjockare svarta konturer mannen !!! Det kan aldrig bli för mycket svart…. mannen. Ey !!!

      • BB skriver:

        Boris låter som Bojan och därför säger Boris:
        – Mera svart? Visst, gärna för Boris men helst guld.

      • PROZAC skriver:

        Word !!!

        Kan inte ”någon” ordna in Bojan och Mutumba i AIK Hockeys organisation ?!?! Det skulle onekligen bli… show. Jag vet att Klabbe skulle bli helt lyrisk över att få in Mutumba & Bojan i AIK Hockey.

  3. Webmaster skriver:

    Denna blogg börjar bli i klass med sperma-bellas pre pubertala tonårsblogg…

    Mest prat om KLÄDER….Och sminkinfekterade ögon….

    släpp handväskan och stå upp och kissa .

    • PROZAC skriver:

      Om inte denna blogg passar alfahannen Webmaster så kan Du ju alltid kila vidare in på denna BLOGG som säkert faller Dig i smaken.

      Du har ju alltid gillat David Printz mer än AIK Hockey ändå…

  4. Webmaster skriver:

    Bäste Prozac…

    En väsentlig skillnad är ju att en av oss har med darrande hand och fladdrig blick betalt
    dyrt för PRINTZ gamla matchtröja, medans den andre fick samma tröja av mongo nummer ett….

    Present eller straff ??

    Vem är JAG att dömmmmmmma….

  5. Webmaster skriver:

    Lika bra att klargöra för läsarna en gång för alla..

    Kan inte du beskriva DIN känsla när du stod i trängseln vid matchtröjsförsäljningen på hovet och plötsligt fick syn på PRINTZ matchtröja, flankerad av andra mindre värda spelartröjor.

    Vad det var som fick dig att trotsa alla givna reflexer och välja en ANNAN tröja ??

    Enligt ännu inte helt obekräftade uppgifter blev du så till dig efteråt så du beställde en FLÄSKschntizel
    på hovets hörna……

    För övrigt tackar och bockar jag för det straffet,,GE MIG MER BARA SLÅ ;GE MIG SPÖ JAG VILL DÖ

    • PROZAC skriver:

      Att jag valde Printz tröja var för att jag redan då visste att han skulle gå till äckel-dif. Sedan väntade jag in rätt tillfälle och Du fick den således i present när tidpunkten var rätt. Lycklig som ett barn fick Du bara vara i två veckor innan glädjen byttes mot besvikelse och sorg.

      Ganska kul… om Du frågar mig. 🙂

  6. Webmaster skriver:

    Skulle det här vara spiken i kistan som du aviserade per telefon ??

    Herrejesusjristusgudminskapare….

    JAG törs atå för att JAG mer än gärna hade sett att herr Printz skippat DIFteri och spelat med Solna istället.. då hade vi åtminstonde haft någom som kunnat försvara sig när figurer likt Leksands Grand-Jean-Pierre Barda mopsar upp sig… Pinocchio Carlsson i alla ära men nog F var det pinsamt när han agerade sandsäck när supergnagare Larques kusin kastade lovikavantarna…

    kan inte du berätta om din Acke johnsson tröja lite… han som spelade i DIFterie…solna …och Bayern hockey …

    • PROZAC skriver:

      Absolut, det kommer komma en serie i tre delar (sommarläsning planerad till år 2017) om min Acke Johnson matchtröja. Jag förstår att Du knappt kan bärga Dig men om Du gnider Dig dagligen mot Din David Printz-tröja fram tills dess så blir väntan inte så outhärdlig.

      För övrigt så stavar Du fel på flera ställen. atå, någom & Larque… Hade jag kunnat ge Dig en dumstrut i skrivande stund så skulle Du fått en sådan med detsamma. Jag får helt enkelt nöja mig med att Du ser ut som Du gör vilket är straff nog.

  7. Webmaster skriver:

    Några stavfel av misstag i ivern att publicera SANNINGEN kan nog läsarna stå ut med.

    MEN, direkta faktafel har dom nog svårare för….

    Lär dig Prozac att den första träffen när du googlar inte alltid är den rätta.
    Detsamma gäller varje gång du anstränger dig med att tänka.

    NÄSTA KOMMU….. DU vet och JAG vet !

    • PROZAC skriver:

      Nu stavade Du fel igen…

      NÄSTAN heter det.

      F.ö. så tycker jag att Du borde starta en blogg med politisk inriktning. Det finns alldeles för få sådana. Och om vi ska räkna det antal som publicerar sanningen så blir de än mer lätträknade.

  8. Webmaster skriver:

    Okej okej…

    Då vet jag att det skall skrivas :
    NÄSTAN KOMMUNALHUS som skall besökas,
    MÄSTAN KOMMUNALVAL skall jag rösta ……. ,
    NÄSTAN KOMMUNALT AVLOPP osv osv…

    jag takar och bokar !

    Gud bevare mig för politik .

Kommentera

