Silly Season – Ännu en f.d. apa/brynäsare till AIK…

Johannes Salmonsson – lämnar HC Davos i Schweiz för AIK.

Tanken var ju att Fredrik ”Rattfyllot” Bremberg skulle ta den sista lediga platsen i AIK:s trupp 2010/2011, men apan tackade ju nej av hänsyn till sina babianvänner. Tanken var även att detta sista nyförvärv skulle vara en spelare som gick rakt in i 1:a kedjan.

Således blev jag VÄLDIGT förvånad när jag fick sms igår av Fredde om att AIK värvat Salmonsson… Först trodde jag att Fredde menade Andreas Salomonsson från MoDo Hockey, men efter att ha läst Anrellblades nyhetsartikel så insåg jag att det handlade om en heeeelt annan spelare. Någon som jag aldrig tidigare hört talas om.

Johannes Salmonsson ?!?!

Vem då ?!?!

Salmonsson, in i 1:a kedjan ?!?!

Kollade genast in Johannes Salmonssons statistik på Eliteprospects.com eftersom jag inte hade hört talas om grabben, man kan ju i alla fall försöka skapa sig en bild om än så en svag sådan.

Det borde jag inte ha gjort.

Till min fasa så såg jag att Johannes Salmonsson (precis som Daniel Rudslätt) har ett förflutet i skansen, Brynäs IF och ute i Europa.

Suck, ännu en f.d. apa i AIK. Orkar inte. Har Du (Anders Gozzi) någon fixidé med apor i AIK-tröja så kan Du gärna kläcka ur Dig den…

Sorry, sidospår… Blev lite upprörd bara.

Vidare noterade jag att Johannes Salmonsson varit flitigt förekommande i juniorlandslaget under sina yngre år. Det är bra då det ändå visar på något slags högre nivå. Dessutom blev Johannes Salmonsson draftad av Pittsburgh Penguins som nummer 31 år 2004, vilket även det är ett bra kvitto på att Johannes Salmonsson gjort någonting rätt. Det tyder ju på att det finns talang, tänkte jag…

Just där, i DET ordet… kände jag hur mitt hjärta stannade.

Talang.

Johan Ryno.

Nej, inte nu igen…

RIDÅ !

Idag är det tisdag och jag lever. Jag har fortfarande funderingar över vad det är som pågår och vad Anders Gozzi har för strategi när han bygger det nya AIK. Vad Johannes Salmonsson är har jag fortfarande inte kommit fram till, men ett namn som kliver in i 1:a kedjan !?!?

Njaeeee…

En sak vill jag i alla fall lyfta fram och det är att Anders Gozzi inte fått hybris och handlar DYRA spelare för alla pengar som nu rullat in. Det känns lite som att man medvetet håller igen bara för att man inte vill sätta AIK i en dålig ekonomisk sits igen.

DET får mig att känna mig lite lugnare…

Nåväl, välkommen till AIK Johannes Salmonsson !!!

4 Responses to Silly Season – Ännu en f.d. apa/brynäsare till AIK…

  1. Brynäsredaktionen skriver:

    Forst Patrik Erickson – visserligen ordningen BIF, AIK, Apa IK men anda – sen Daniel Rudslatt och nu Johannes Salmonsson…vad ar det for slags promenadstrak som de tre klubbarna verkar ha byggt upp mellan varandra?!

    Kan upplysningsvis beratta att aven A. Salmonsson har forflutet som bananmissbrukare, han har t.o.m. vunnit guld med dem…

  2. Roland skriver:

    men tanke på att salle som missbruka sitt kontrakt i rbk så lär han göra samma i storstaden..:P
    Knulla brudar o dricka sprit e va han e bra på…
    fråga alla ängelholmare..;)

    • PROZAC skriver:

      Ja, när jag googlade efter bilder på Johannes Salmonsson så dök det upp en ”mingelbild” där han står och håller om ett billigt spybar-våp som är ute efter täta hockeyspelares pengar.

      Men jag litar nästan blint på Anders Gozzi. Eller kanske inte alls…

      Om inte annars så har AIK något som Rögle BK inte har. Grabbar som kan ta kvartssamtal med spelare som inte sköter sig. Salmonsson lär bli varse det…

      Att kunna kn*lla är f.ö. en tung merit om Du ska spela i AIK. Belive that.

Kommentera

