Gott & Blandat – vecka 21

Jonas Andersson – förhoppningsvis iklädd en AIK-tröja i September.

Innan jag ger mig in i ishockeyns värld tänkte jag först av allt reda ut en del frågetecken gällande de olika ”nicknames” som figurerar i de olika blogginläggens kommentarfält…

  • PROZAC = Webmaster & Redaktör för denna blogg…
  • Redaktionen = Brynäsare som driver bloggen Brynäsredaktionen.
  • Webmaster = Klabbe, Korven Lång, Miss Softie m.m.

Så, nu när alla vet vem som är vem så kan vi skrinna vidare…

Idag publicerade äntligen AIK:s hemsida listan över sommarens träningsmatcher. AIK börjar med att möta en visbykombination i Visby den 7:e augusti och avslutar i Helsingfors den 9:e september då man möter SM-Liigalaget Jokerit. Hela listan finner Du om Du klickar HÄR.

Spontant så tycker jag att AIK överlag matchas mot alldeles för ”lätt” motstånd. Den riktiga värdemätaren blir helt klart matchen mot Jokerit. Några giftigare lag hade nog varit bra att möta, men jag antar att det är svårt då parasiterna skapat Nordic Trophy.

Nåväl, bara att boka in sig på Silja Line…

Marie Hallman har träffat Patric Blomdahl och den intervjun hittar Du om Du klickar HÄR. Känns underbart att läsa om Patric Blomdahls känslor för AIK. Än är inte spelarna med klubbkänsla utdöda…

Avslutningsvis…

Hockeykanalen har en större artikel om Jonas Andersson som har siktet inställt på AIK om han inte erbjuds något NHL-kontrakt.

Hoppas, hoppas…

8 Responses to Gott & Blandat – vecka 21

  1. Limewood skriver:

    Måste göra ett fotavtryck i denna fantastiska blogg.

    Jonas Andersson vore en grym förstärkning men knappast trolig till denna säsong. Jonas kommenterar i artikeln att både NHL och KHL går före Gnaget just nu, lågoddsarn är att han spelar i Ryssland nästa säsong. Hoppas att jag har j-vligt fel.

    Förövrigt så tycker jag att #92 skulle fått chansen i Elitserien.

    AIK-SSK, Gnesta Ishall = Hockeyfest

    • PROZAC skriver:

      Limewood – Du kan fethajja att vi kommer ha hockeyfest i Gnesta !!!

      Jo, jag vet att AIK är tredje alternativet. Hoppas dock hårt på att klubbarna i NHL / KHL missar detta fynd…

      Westerling har fått chansen i Elitserien, han tog den inte…

  2. Brynäsredaktionen skriver:

    Om du vet i god tid före att du befinner dig i trakterna kring Leksand 20 augusti så säg till!

    • PROZAC skriver:

      Hmmm… det här är en hockeyblogg.

      Var jag är och vad jag GÖR den 20:e augusti tänker jag inte lägga ut på nätet.

      • Brynäsredaktionen skriver:

        Å det hade inget med hockey att göra? Å mobiler existerar helt plötsligt inte?? 😉

      • Brynäsredaktionen skriver:

        Min vän…

        Det ÄR hockey jag syftar på den 20 aug och NEJ, du behöver inte använda nätet för att berätta om du ska bevittna matchen Lillebror Knätofs-Brynäs IF.

        Det vore bara kul med sällskap i fall jag åker upp till matchen…

      • PROZAC skriver:

        Aaaah…. Är inte ledig som det ser ut….

        Jag hänvisar vidare diskussion till SMS-form.

Kommentera

