Silly Season – Peter Nolander och träningsmatcher…

Peter Nolander – byter upp sig från Brynäs IF till AIK… 

Idag blev det klart att AIK förstärker truppen med backen Peter Nolander som närmast kommer från Brynäs IF där han inte fick förnyat kontrakt. På AIK:s hemsida heter det att man kontrakterat en landslagsmeriterad back.

Kom igen nu…

Visst… Peter Nolander har spelat FEM landskamper så givetvis är han landslagsmeriterad. Men ändå…

Däremot så är Peter Nolander duktigt elitseriemeriterad efter sex säsonger i Elitserien med 294 spelade matcher. I Elitserien har Peter Nolander representerat Mora IK och Brynäs IF.

Anrellbladet hävdar helt felaktigt att Peter Nolander gjort över 300 elitseriematcher med Brynäs IF, men vad ska man egentligen förvänta sig av ett Bajenfanzine i tabloidformat ? Även Hockeykanalen har uppmärksammat övergången och har i sin artikel med AIK:s trupp som den ser ut i nuläget.

Jag tycker att detta är en bra värvning eftersom jag ställt mig frågande till hur stark backbesättningen egentligen är. Med Peter Nolander spetsas defensiven till ytterliggare ett snäpp vilket är viktigt. Dock ställer jag mig tveksam till Peter Nolanders längd, eftersom jag anser att en back borde vara betydligt LÄNGRE än 177 centimeter.

Jag har ju tidigare efterlyst spelare av typen som kan åka fram till Marcus Ragnarsson och slita huvudet av honom för att sedan hålla upp det högt och till publikens jubel åka runt på Hovets is… Känns inte riktigt som att Peter Nolander är den typen.

Nåväl… Välkommen till AIK Peter Nolander, glöm inte bort att knätackla så många apor som Du bara kan i vinter.

Avslutningsvis…

Efter en del detektivarbete så har jag kunnat ringa in FEM träningsmatcher. Eftersom AIK själva fortfarande inte lagt upp någon information på hemsidan så kommer här en sammanställning…

TRÄNINGSMATCHER 2010

100817 // Tisdag 19:00 // AIK – Almtuna IS // Ritorp
100819 // Torsdag 19:00 // Södertälje SK – AIK // Södertälje
100826 // Torsdag 19:00 // Brynäs IF – AIK // Gävle 
100904 // Lördag 16:00 // Almtuna IS – AIK // Uppsala
100909 // Torsdag 19:00 // AIK – Södertälje SK // Stockholm ?  

Denna lista bygger som sagt på information som jag hämtat från andra sidor på nätet. Datum, tider och spelplats kan ju komma att ändras men borde INTE göra det då parasiterna på Canal+ förhoppningsvis inte är inblandade.

9 Responses to Silly Season – Peter Nolander och träningsmatcher…

  1. Redaktionen skriver:

    Leksandsbladet räknar visst de 21 slutspelsmatcherna som ES-matcher och då blir det iofs 315 st.

    Men men…det är ju inte första gången som de ljuger och/eller överdriver på rosa redaktionen.

    • PROZAC skriver:

      Hur jag än vrider, vänder och räknar så får jag ihop det till 203 grundseriematcher och 26 slutspelsmatcher MED Brynäs IF. För det var Brynäs IF det handlade om…

      Du kanske skulle platsa på rosa skitbladet ? 🙂

      • Redaktionen skriver:

        Nu var du dum, förväxla mig med kungaskvaller så där…men å andra sidan var jag inte så snäll mot Nolander i min avhandling heller, hehehe 😉

      • PROZAC skriver:

        Jag var inte dum… Jag var bara korrekt 😉

  2. Kiruna skriver:

    och på aftonbladet beskrivs han av Gozzi som en skridskoskicklig tvåvägsspelare…

    • PROZAC skriver:

      Är man förvånad ?!?!

      Anders Gozzi har ALDRIG värvat en hockeyspelare som inte är tvåvägsspelare. Och vad tvåvägsspelare innebär har vi avhandlat på bloggen i ett tidigare inlägg.

      • Kiruna skriver:

        Det där har ju Klabbe stulit av mig…

        Det måste du lära dig Prozac, alla av Klas betraktelser som kan anses som sanna har
        han fått från mig…

      • PROZAC skriver:

        Jag tror jag vet vad Du menar gällande Klabbe…

        Det är ju inte David Letterman själv som skriver sina oneliners och skarpa kommentarer som han kläcker ur sig i TV. Dessa oneliners och kommentarer resulterar i att Letterman kan dra hem sekreteraren för lite kopulering även fast det inte är han själv som egentligen har gjort sig förtjänt av det.

        Är jag på rätt väg ?

  3. Miss Softie skriver:

    Ho ho ho ho…

    Sicken samling bittra citatlystna oduglingar
    med illa dold avundsjuka som likt paté kåta östermalms chihuahuavalpar bjäfsar efter Den Stores aldrig sinande förmåga att leverera odödligheter.

    INFÖR GUD ÄR VI ALLA LIKA !

Kommentera

