Silly Season – Pelle Prestberg ?!?!

Pelle Prestberg – Leksands IF:s kapten som AIK är på jakt efter.

Jag trodde faktiskt han var avskriven, men idag så gick SvD ut med nyheten om att AIK är på jakt efter Pelle Prestberg. För två veckor sedan var jag VÄLDIGT tveksam, ryktet florerade ju även då. Sedan blev det tyst, men nu är Pelle Prestberg tydligen aktuell igen.

Även Hockeykanalen och Hockeysverige har lagt upp nyheten.

Vad ska man säga ?

Som laget ser ut i nuläget (en aning svagt) så är jag benägen att ändra mig och välkomnar således en signering av Pelle Prestberg. Pelle Prestberg ÄR ju en riktigt duktig hockeyspelare som gör sina poäng och dessutom var lagkapten i Leksands IF. Han är en vinnarskalle med tung elitserierutin som AIK kan få stor nytta av.

Men det är ju det där med åldern…

Och… hur ska bondpojken klara sig i storstaden ?

Nåväl.

Efter att ha funderat fram och tillbaka så har jag i alla fall kommit fram till att AIK borde försöka värva Pelle Prestberg. Om Pelle Prestberg inte lyckas i AIK så har man ju i alla fall försvagat Leksands IF.

Kommentera

