Silly Season

Jonatan Bjurö lämnar AIK för Malmoe.

Efter några dagars svävande på moln så har man börjat se marken, eller med andra ord… nästa säsong. För Anders Gozzi och AIK gäller det nu att under uppehållet värva rätt spelare så att vi kan ställa ett slagkraftigt AIK på Hovets is i september.

Silly Season har ju som bekant dragit igång och i veckan blev det klart att succéjunioren Jonatan Bjurö lämnar AIK för Malmoe Craphawks. Undertecknad vill TACKA Jonatan Bjurö för sina insatser i AIK Hockey och önskar Dig lycka till i den fortsatta karriären. Jag är övertygad om att Jonatan Bjurö kommer att dyka upp i Elitserien förr eller senare.

När vi ändå är inne på målvakter så ryktas det på bloggen MrMadhawk.se om att Christopher Heino-Lindberg skulle vara på väg bort från AIK. Om det ligger någon substans i detta återstår att se. Dock har jag hört från ”annat håll” att Christopher Heino-Lindberg ligger pyrt till.

Vidare så flaggar Hockeykanalen.se om att AIK förhandlar med Växjö Lakers kanadensiske back Josh MacNevin. Josh MacNevin i AIK nästa säsong ? Hmmm, jag är lite osäker på om han håller på den nivån. Å andra sidan så producerade Josh MacNevin 14 mål och 32 assist på 48 matcher i grundserien vilket är imponerande. I Kvalserien blev det 2 mål och 7 assist på 9 matcher. Ja, why not ?

Duger han inte så kan AIK säkert låna ut honom till Nynäshamns IF HC som tack för lånet av Lucas Lawson.

Det om det…

Som de flesta säkert sett så gick mediahyenorna på Anrellbladet ut i lördags med en ”hemlig önskelista” över spelare som AIK skulle vara intresserade av vid ett eventuellt avancemang till Elitserien. På listan finner man namn som Michael Nylander, apan David Printz med flera… Även Expressen gick ut med med en lista över spelare som skulle kunna bli aktuella för AIK.

Anrellbladet gick snabbt och glatt ut någon dag efter att de publicerat sin ”hemliga lista” med att Micke Nylander inte var intresserad av AIK utan att han hellre vill spela i NHL. Ja, inte mig emot.

JAG VILL INTE SE MICKE NYLANDER I AIK !!! Jag vill heller inte se avdankade Niclas Hävelid i AIK. Båda dessa herrar hade kunnat gjort en Dick Tärnström och gått till AIK medans AIK låg i Allsvenskan. Men är man miljonär och behöver ännu mer pengar så är det ju klart att klubbkänsla inte räknas. Varför skulle de få komma till AIK nu ?!?! Bara för att det passar dem ?!?! NEJ TACK !!! Mycket hellre då yngre spelare som Stefan Gråhns, Patric Blomdahl och Fredrik Hynning som fortfarande har mer än EN säsong kvar av karriären.  

#37 Tim Thomas stod i AIK-målet säsongen 00/01… 

Om jag själv fick värva ihop tre forwards, två backar plus en målvakt så skulle jag välja följande spelare…

Georges Laraque – Anderas Jämtin – Linus Videll
Darius Kasparaitis – Anders Myrvold !!!
Tim Thomas

Ja, Anders Gozzi har en tuff vår framför sig. Samtidigt så har givetvis AIK ypperliga möjligheter att knyta bra spelare till sig eftersom vi numera ÄR TILLBAKA I ELITSERIEN !!! En sak är jag i alla fall rätt säker på. Jag tror inte att Anders Gozzi kommer att begå samma misstag som AIK gjort tidigare och värva spelare på findlandsbåten.

Men man vet ju aldrig, AIK är alltid AIK.

Fortsättning följer…

2 Responses to Silly Season

  1. Sara skriver:

    Förlåt att jag inte såg din kommentar fören idag. Men jag antar att du hittat den info jag hittade om Bjurö och även Heino-Lindberg.

    • PROZAC skriver:

      Yo Sara.

      Det är coolt. Jag surfade runt och hittade som sagt lite information… Tycker att det har varit förvånansvärt tyst angående AIK Hockey. Fast det kanske beror på att Gozzi och co fortfarande håller på och nyktrar till…

Kommentera

