AIK ÄR TILLBAKA !!! – in the mix…

Det har gått några dagar nu… För varje dag som går så inser jag att AIK Hockey har räddat det här året. Även om AIK fotboll skulle sluta på en 10:de plats så kommer jag att gå runt som på moln. Vi är tillbaka i Elitserien… och det slår faktiskt SM-GULDET i fotboll med hästlängder.

Dagens inlägg blir en mix med lite av varje. Håll till godo.

KVALSERIE-INTROT

Givetvis måste denna upp på bloggen !!! Detta sköna intro vevades på Hovets jumbotron innan matcherna i Kvalserien. Det var nog inte bara jag som fick rysningar… Ett bra intro förhöjer verkligen stämningen.
Nu hoppas jag på att man kan fortsätta i samma anda och ordna ett läckert intro alternativt spelarpresentation till Elitseriesäsongen.

KVALSERIEN 2010 – The Final Standing…

 

Givetvis måste ju tabellen även upp på bloggen !!! Jag kan sitta och titta på dessa siffror i timmar. Noterbart är att Växjö Lakers blev det ENDA laget som slutade med minus i målskillnad. Kommer slänga upp spelarstatistiken senare, någon gång…

 

SKANDALEN PÅ HOVET… 


Märsta-Matte, Mattias Beck och PROZAC efter slutsignalen…

I samma stund som klockan tickade förbi 19:59:59 i sista perioden så stormades Hovets is av galna supportrar, samtliga på jakt efter Växjö Lakers tränare och spelare. Med anledning av det stora antal AIK-supportrar som tog sig in på isen så går nu rykten om böter i biljonklassen för AIK Hockey. Givetvis i euro räknat.

Eftersom samtliga i Växjö Lakers var för snabba för oss rabiata latmaskar på sektion A24 rad 12 så fick vi nöja oss med att krama några AIK-spelare istället. Men det var trevligt det också.

Eftersom jag har nummer 22 på min tröja så var det extra kul att kunna ge Mattias Beck en grattis-kram. Tyvärr suger kvaliteten på bilden då den är tagen med min mobil av en glädjerusig supporter.

 

EFTERFEST 2010

Tack vare ett gediget jobb av Adde, Dahl och Fransmannen så säkrades ett gäng biljetter till segerfesten redan på lördagen. Lyckligt nog så kom man över en av dessa och FEST blev det, indeed !!!

Festen var riktigt underbar och alla som var där kan skriva under på att hela Le Bon Palais var ett enda stort hav av svartgul kärlek. Spelare som kramade supportrar, supportrar som kramade spelare och AIK-sång som ljöd hela natten lång. Lyckades få min festbiljett signerad av Daniel Bång… han kommer att äga Elitserien nästa säsong !!!

Jag vet att det här inlägget blev lite mer ”personligt” än de övriga inläggen. Jag ville bara dela med mig av söndagens händelser. I fortsättningen blir det fortsatt fokus på AIK Hockey och minimalt med fokus på undertecknads förehavanden.

Hur som helst… Vi tar det igen.

2.916 dagars ökenvandring är ÄNTLIGEN över…

VI ÄR TILLBAKA !!!

 

  

5 Responses to AIK ÄR TILLBAKA !!! – in the mix…

  1. vonBossBitch skriver:

    GAAAH!! Nu e ja rejält avis… Bångs autograf på festbiljetten…
    ❤ BÅNG ❤ BÅNG ❤ BÅNG ❤

  2. miss softie skriver:

    Finns andra som blev BLÅSTA på sina biljetter till efterfesten.

    host host…

  3. Martin M skriver:

    Ja jäklar vilket drag!!!! Årets bästa läktarstöd, alla sporter alla divisioner inräknade.

Kommentera

