Orkar inte mer !!!

Daniel Rahimi – Du kan suga Den, suga och Du kan fortsätta suga…  

Vad ska man säga ?!?!

För några dagar sedan var jag fullständigt förkrossad och allt hopp om avancemang för AIK till Elitserien var som bortblåst. Tomheten var total, vilket framgår av föregående inlägg.

Men så igår så åkte AIK ner till Ängelholm och besegrade Rögle BK med underbara 5 – 4. Galet, osannolikt… alldeles underbart !!!

Vilken match !!! Mål i box-play av AIK, tidig Time-Out av Roger Melin, ett otippat målvaktsbyte och allt vad ni vill… Att Roger Melin FAKTISKT agerade är en större skräll för mig än att AIK faktiskt gick och vann. Det visade sig att bytet av Fredrik Holmgren mot Christopher Heino-Lindberg var precis vad som behövdes för att AIK lugnt och sansat skulle rida ut Rögles anstormning i sista perioden.

Och Daniel Bång !!! Vilken KUNG !!! Jag hoppas att jag slipper se honom i någon annan klubb än AIK.

Vad mediahyenorna skriver om den makalösa vinsten finner ni om ni klickar på följande länkar…

Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Sydsvenskan, Dagens Nyheter 

Nåväl…

Samtidigt så orkar jag inte mera !!! 

Hoppet har ju väckts till liv igen… Vågar jag hoppas ?!?

Orkar jag med att skickas ner i avgrunden igen ?!?!

Så mycket känslor.
Så mycket ångest.
Så mycket KVAL…serien.

Fick ett SMS av Danne klockan 20:09 igår…

Gör Du en pudel imorgon ? Det ser bra ut igen.

Efter gårdagens insats så gör jag en pudel.

Jag hade FEL !!! Fel om Roger Melin och om AIKs målvakter. Jag hade fel om AIK och den fortsatta striden i Kvalserien.

AIK visade igår att man INTE tänker lägga sig ner och dö. Förvisso kommer det att bli svårt att gå upp i och med att AIK måste förlita sig på andra lags resultat. Jag har väldigt svårt att se Leksands IF förlora mot ett väldigt avsågat Växjö Lakers. Men man kan ju hoppas att masarna drabbas av en rejäl mental härdsmälta. Om inte kanske de drabbas av mental kollaps hemma i Ejendahls Arena mot Almtuna IS i sista omgången. Det har ju faktiskt hänt förr… HOPPAS !!!

AIK MÅSTE besegra Södertälje SK imorgon så att SSK är piskade att dänga Rögle BK i sista omgången.

AIK har rest sig på nio, det är dags att börja veva nu…

VI SKALL TILLBAKA !!!

3 Responses to Orkar inte mer !!!

  1. Daniel skriver:

    En helt ok pudel.
    Samtidigt som du håller öppet för eventuella kommande besvikelser.
    Mycket proffsigt.

  2. […] AIK och vann med 5 – 4 vilket innebar att man var med i racet igen. Ni kanske kommer ihåg DETTA inlägg efter mirakelvändningen ? Har försökt hitta filmer på YouTube från 5 – 4 vinsten […]

Kommentera

