Kvalserien 2010 vs. AIK Hockey

Woke up to reality
And found the future not so bright
I dreamt the impossible
That maybe things could work out right

Det har gått några timmar nu sedan AIK – Leksands IF.  

I samma ögonblick som Jussi Pesonen satte 3 – 2 mot AIK i lördags så var det som om något gick sönder inombords. Det var som att drömmarna slutgiltigt gick i kras. Solen gick i moln och kvar fanns bara en enormt vidrig tomhet, precis som efter Play Off 2 våren 93…

Börje & Riddarn – Shattered Dreams (12″ mix, 92/93 version)

Nog för att jag under Kvalserien haft på känn att det spel AIK presterat inte skulle räcka för avancemang till Elitserien, men ändå…

Man har hoppats, och man har haft drömmar.

Uppvaknandet blev brutalt och smärtsamt.

De mest optimistiska menar att AIK fortfarande har chansen. Visst, det finns fortfarande en teoretisk chans för AIK att ta sig till Elitserien i år.

Det finns även en teoretisk chans att…

…man kan vinna 215 miljoner på Lotto.
…jorden invaderas av utomjordningar.
…prinsessan Madeleine offentligt börjar skjuta heroin.

Själv så har jag gett upp den här säsongen.

Mentalt så har jag ställt in mig på att kampen om avancemang till Elitserien fortsätter säsongen 2010/2011, och gärna då UTAN Roger Melin. Melins passivitet och ickeagerande i båset har börjat gå mig på nerverna. Är det någon på läktaren som vet ifall Roger Melin står och sover, lever eller är död under match ?!?!

Nä, lägg nästa års spelarbudget på Jim Playfair !!!

VI SKA TILLBAKA !!!

One Response to Kvalserien 2010 vs. AIK Hockey

  1. […] Av det jag läst på diverse forum och bloggar så verkar de flesta vara så pass sansade mitt i katastrofen så att de inte anser att ALLT var Markus Svenssons fel. Det är bra, för Markus Svensson var INTE ENSAM SKYLDIG till debaclet. Dock vill jag vidhålla att jag tvivlar STARKT på om han någonsin kommer att bli nästa Viktor Fasth. Just nu är han inget annat än den nya Fredrik ”Fidde” Josefsson. Fast saker kan vända snabbt, det har jag fått lära mig efter att jag ville att Roger Melin skulle bort från AIK under Kvalserien 2010. […]

Kommentera

