Thomas ”Osten” Östlund – further info…


#1 Thomas ”Inga hål i osten” Östlund

Att inlägget Ultimate Hockeywhores – Målvakter skulle rendera i reaktioner hade jag faktiskt kallt räknat med. En kille vid namn Mattias skrev in ett svar angående Thomas ”Osten” Östlund som jag väldigt gärna vill publicera. Here we go…

Jag har snackat med Osten några gånger och det är inget snack om att han har ett AIK-hjärta. Han hade tyvärr inget annat val än att skriva på för apa. Han ville spela kvar i Elitserien men SSK var ju nere i allsvenskan och han ville då inte flytta från Sthlm just då. Han var för mycket Stockholmare.

När han sedan återvände till Sverige, ringde hans agent upp AIK och frågade om dem ville ha Osten men då hade AIK värvat Niklas Bäckström och ansåg honom vara bättre. Än en gång tvingades han välja Dif. Sen stoppade skador honom från vidare spel.

Han berättade om hur hemskt det var att spela mot AIK i Elitserien – att han fick dåligt samvete att försökte hjälpa Djurgården till seger men samtidigt sade hans samvete att hans nya arbetsgivare krävde att han skulle göra sitt bästa.

”Mattias jag var en AIK-are i Djurgårdens tröja, fattar du hur hemskt det kändes? Men jag hade ju inget annat val. När jag var utomlands var det AIK jag följde i första hand och drömde om att göra mina sista år i klubben men så blev det tyvärr inte.”

Först vill jag rikta ett tack till Dig Mattias för att Du delade med Dig om vad Thomas ”Osten” Östlund kände kring sin sejour hos de illaluktande babianerna. Sedan vill jag nog ändå påstå att Thomas ”Osten” Östlund knappast gick till skansens IF under pistolhot.

Man har ALLTID flera olika val och alternativ i livet. Vissa enkla, andra extremt jobbiga. Jag är övertygad om att det hade känts mindre hemskt för Osten att bo i exempelvis Västerås och spela för skitlaget VIK i några år än att gå till skansens if.

Men som sagt, alla gör vi våra val…

One Response to Thomas ”Osten” Östlund – further info…

  1. c38 skriver:

    Baah,pallar inte å lyssna på sånt där trams om att känslorna fanns hos AIk.

    Det är ju såna förklaringar som funkar hos korkade kflickvänner/fruar när man ertappats med att fläska på nåt vänsterprassel.

Kommentera

