FÖRSTÄRKNING DE LUXE !!! (Edit)

Lucas Lawson – AIK Hockeys frälsare !!! 

Här gick man och drömde om att få se Georges Laraque i AIK igen.
Såg framför mig hur #27 skulle skrinna in på Hovets is till stort jubel. 
Drömde om hur motståndarna skulle stå och darra i sarghörnet av skräck vid blotta synen av Laraque…

Tyvärr visade det sig att Georges Laraque hade en ”no trade klausul” i sitt kontrakt som NHL inte kunde bortse ifrån, och mina och många andras drömmar förblev inget annat än just drömmar…  

Men nu har verkligheten med råge överträffat drömmarna !!!

Inte ens i min vildaste fantasi kunde jag drömma om att AIK skulle förstärka med en amerikan från Division 1 och Nynäshamns IF HC.

Varför stirrade jag mig blind på NHL ?!?!

Varför såg jag inte klart ?!?!

Lucas Lawson heter våran nya amerikan som skall skjuta AIK upp till sjunde himlen, eller i alla fall upp till Elitserien. Trots mitt euforiska rus över denna supervärvning har jag hunnit rota fram lite statistik. På 11 matcher i Division 1 har Lucas Lawson öst in hela 12 poäng. Det motsvarar faktiskt ett snitt på ÖVER en poäng per match !!!

Enligt AIK:s hemsida var man ute efter Lucas Lawson innan säsongen drog igång, men då hade man inte resurserna att knyta honom till AIK. Men nu har vi satt stenrika Nynäshamns IF HC på plats och tagit hem Lucas Lawson, som var våran från allra första början.

På Nynäshamns IF HC:s hemsida så fann jag i Lucas Lawsons spelarprofil att han saknar sysselsättning. Det MÅSTE bara betyda att Lucas Lawson är 110% fokuserad och dedikerad till ishockeyn till skillnad mot Georges Laraque som började uttala sig om katastrofen i Haiti mitt under brinnande säsong.

Efter att ha sett detta YouTube-klipp så är jag övertygad om att Georges Laraque bara hade varit en hälften så bra förstärkning…

0:13 in i klippet dampar Lucas Lawson ur. Vackert !!!

Nu när jag har alla korten på bordet så inser jag att den sista pusselbiten i det stora ”AIK-mot-Elitserien-pusslet” äntligen fallit på plats. Det här var vad som saknades.

Om jag är sarkastisk eller inte kan ni enbart spekulera i.

Nåväl…

Nu kör vi !!!

EDIT 1: Klabbe var snäll nog att korrigera ett faktafel gällande Lucas Lawsons totala statistik.

11 Responses to FÖRSTÄRKNING DE LUXE !!! (Edit)

    • PROZAC skriver:

      Japp !!!

      Varför sukta efter smågodis när man kan köpa hela godisbutiken ? AIK har visat Leksands IF och de andra lagen som vi kan tänkas möta i Kvalserien att vi inte kommer att bli å leka med. Dessutom var det skönt att man kunde sätta Nynäshamns IF HC på plats…

  1. k. skriver:

    Vilket jävla sätt, att värva sönder Nynäs.

  2. c38 skriver:

    Kul att du nämner Skarpnäck..

    Kolla deras nummer 10..

    Då blev det dax att byta till torra trosor eller ???

  3. Tompa skriver:

    Är det någonting en kanadensare hatar så är det att bli kallad amerikan 😉

  4. c38 skriver:

    Trodde det var ett medvetet drag från din sida….

    Personligen gör jag ingen skillnad på folk och dess härkomst.

    And from juuu essss ejjjj nambör törtyfår…dejjjvid Printzzz

  5. batong skriver:

    Huga.

Kommentera

