Flashbacks – del 1

Måste bara lägga upp detta guldkorn som jag hittade på YouTube.

Detta derby var faktiskt det ENDA som jag missade säsongen 90/91. Av någon anledning befann jag mig i Åre denna vecka då detta derby spelades. Får skylla på mina föräldrars extremt dåliga planering eller något i den stilen. Jag var i alla fall nervös hela dagen… Trots att solen sken och skidvädret var optimalt så kunde jag inte släppa tankarna på kvällens derby. 

Under kvällen blev det bara jobbigare och jobbigare. I huvudet målade man upp scenarion om att dif tagit ledningen med 4-0 redan i 1:a perioden o.s.v. Det här var ju INNAN sådan lyx som internet, mobiltelefonin och sms existerade så ovissheten var TOTAL DE LUXE. Förvisso fanns det ju radio men det var det ju ingen som hade med sig. RIDÅ !!! Tror inte ni 80-talister fattar hur jobbigt det faktiskt kunde vara att som supporter sväva i total ovisshet. Helt offline…

Nåväl…

Tillslut bänkade man sig framför TV:n för att beskåda Sportspegeln och det klipp som jag precis lagt upp är från den sändning jag satt och såg i en fjällstuga uppe i Åre för 18 år sedan.

Behöver jag säga att djurgårdarna i sällskapet höll väldigt låg profil och att resten av veckan i Åre var alldeles underbar ?

Kommentera

